Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga våtdräkt

  • Laga våtdräkt

    Publicerad av freewave på 29 juni, 2004 vid 19:34

    Efter en väldigt klantig manöver i vattnet idag lyckades jag köra benet rakt på fenan så jag fick ett litet jack i neoprenet på våtdräkten, det har inte gått helt igenom men undrar hur man skall laga detta så att det inte börjar expandera…

    Hörde något om att limma, men med vad för sorts lim då?

    dixon svarade 19 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • lasse_kna

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 20:06

    Jag brukar använda Liquisole som går att köpa lite varstans från Maxi till Preem. Använd inte för mycket bara för då kan fogen bli styv och då finns det risk att det spricker brevid. Annars så ska neoprenlim som finns i dykbutikerna vara bra.

  • jeppepeppe

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 20:50

    Neoprenlim funkar kanon, blir en hyfsat elastisk limfog. Det finns i de flesta dykaffärer och förmodligen också i de flesta surfbutiker!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 21:00

    är det viktigt att få bort dessa små gropar från dräkten… hmm kanske får skaffa lite sånt där lim då.
    Vad gör man åt sömmar som spricker ute i armarna.. NP dräkt. en sessong gammal?

  • edgedaniel

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 05:28

    Du är antagligen för stark smile.gif

    Nä men innom ett år borde det väl gå att reklamera. Låter konstigt tycker jag. NP dräkterna håller ju bra kvalitet, dom skall inte spricka i sömmarna innom ett år.

  • bopung

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 07:49

    Jag har använt mig av ett tyskt neolim som inhandlades på Skidsport förra säsongen. Har fungerat bra och har inte behövt bättra på lagningarna förrän nu senaste dagarna / gus

  • tobc

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 20:11

    Jag använder också Liquisol…funkar skitbra på mindre jack i storleken 1-2 cm skulle jag säga. Men det är bara att testa. Det är grymt stryktåligt.

  • matsb

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 20:38

    Inget ovanligt problem verkar det som idag, dagens mjuka dräkter verkar väldigt kinkiga = allt för att få dom mjuka och fina men skulle bli ursinnig om dom börjar att kackelera efter en säsong…crazy.gif

    Instämmer med många som nämner Liquisole, 75 kronor på Beiers.
    Lägg ett tunt lager på båda snittytorna tryck ihop efter ett tag ==>> seda brukar jag i skarvar under exvis. armarna så syr jag lite grann med nål och tråd. Funkar kanon!

    Ps. Har en BodyGlove dräkt som jag kört med jävligt mycket 10 år ++ och den har betalat sig flera ggr om => man tjänar på att köpa kvalite!!

    hadé
    mats

  • surfen

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 21:10

    Använd vanligt Bostik A3 kontaktlim, kostar en bråkdel av dom så kallade neoprenlimmen, och fungerar bättre än allt annat special klister. Har använt det under flera år nu och ingen lagad söm har släppt.

  • dixon

    Medlem
    1 juli, 2004 vid 06:18

    Det kan funka ganska bra med att använda vanlig punkalagning till cykelslang. Man använder det vanliga limmet som följer med satsen. Det funkade bra på min Aqua Gun från Gun Sails.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.