Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagad avbruten bräda?

  • Lagad avbruten bräda?

    Publicerad av jfk på 2 juli, 2005 vid 18:21

    Hmm.. ringde just på en bräda.. som visade sig ha varit av mellan fotstropparna.
    Uffe i Varberg har lagat den… men nu blev jag lite skeptisk. Jag behöver således återigen ER konfares samlade erfarenhter och kunskaper om detta!
    Är den ok att köpa iaf? Det är en starnboard carve 99l från -01 för 2000 :-.
    jag har inte sett den sjläv än, men enligt säljaren är den fräsch i i övrigt (hmm.. ovanligt sagt av en säljare wink.gif

    Johan

    imported_borje svarade 18 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 19:25

    Tycker att 2000 för en bräda från 01 som dessutom har gått av på “mitten” är att ta i. Jag hade inte köpt…

  • ola_p

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 20:14

    Om den gått av så är det inte omöjligt att den väger en hel del extra..

  • jester

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 21:04

    Om den inte väger abnormt mycket (ta med en vanlig personvåg, och väg dig själv med och utan bräda), och lagningen är snyggt utförd, så varför inte? Normalt finns det ju alltid viss prutmån.

    Kolla så att fena och stroppar är i ok skick. Annars får du ju lägga nästan lika mycket som du betalt för brädan på dessa tillbehör (800:- för en ok fena, 500:- för stroppar).

  • jfk

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 21:26

    Men alltså menar ni att om det är en proffsig lagning så kommer det iaf att hålla? ingen risk att den är extra känslig där eller ngt?
    Men jag skall alltså väga den? Enligt Starborad skall den väga 6.9 kg +-5 %… vad är acceptabelt att den väger extra för att prestandan inte skall vara för negativt påverkad?

    Johan

  • sunkan_

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 10:41

    Vad jag kan minnas så har jag bara hört bra saker om lagningar som “Uffe i Varberg” har gjort. Men han kan väl inte trolla så vikten borde som sagt ha gått upp lite.

  • calle_b

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 11:31

    Vad har man gjort med en bräda “som gått av mellan fotstropparna”? Nyfiken i en surf.

  • jester

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 13:46

    Är du säker på att 01:an av Carven väger 6.9 kg? Brädorna har ju gått ner i vikt senaste åren.

  • surfen

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 14:03

    Starboard Carve 99 (d-ram)
    L:258 | B:60 | V:99 | 6,9 Kg

  • imported_borje

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 15:42

    Jag tycker att det är ett överpris! Hade inte köpt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagad avbruten bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.