• Publicerad av flatholm på 4 juni, 2006 vid 14:04

    Jag äger en RRD Evolution 360 och häromdagen fick jag ett fett kastfall som resulterade i en ca 20 cm lång 1-2 mm bred spricka på ena sidan av brädan (se bild). Nu undrar jag hur jag ska laga brädan. Jag har läst instruktionerna på kulingvarning.nu som säger ordet epoxi hela tiden. Två frågor:

    1. Hur lagar jag skadan på bästa sätt? Mha epoxi eller finns det något annat bra sätt?
    2. Finns det någon vänlig skäl i lund/malmö regionen som lagar brädor?

    Tack på förhand!

    flatholm svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • emil_h

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 18:00

    Ska väl inte vara alltför svårt att fixa själv. Slipa ner runt hela sprickan så det blir jämnt och fint. Lägg sedan på epoxi, slipa, alt. någon form av lättslipad spackel ovanpå, slipa, måla.

  • oscar

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 18:06

    Bara epoxy hjälper inte, du måste laminera med glasfiber också.

  • tsss

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 21:48

    Oscar har helt rätt, epoxi enbart saknar styrka. Det är bara bindemedlet för den glasfiberväv (eller kolfiberväv) som skapar brädans skal.
    Det är inte så svårt att laga en sån här skada, men du behöver nån som visar dig hur du ska göra. (LR om du läser alla inlägg här på Surfzone om lagningar så kommer du att haja)

    Oscar wrote:
    Bara epoxy hjälper inte, du måste laminera med glasfiber också.
  • flatholm

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 05:48

    Tack för svaren! Vad tror ni om fråga nr två?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.