Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Lagning av spricka i botten av en F2 Ride 277

  • Lagning av spricka i botten av en F2 Ride 277

    Publicerad av Knatte på 22 september, 2006 vid 18:35

    I dessa tider av lagningsguider, så kommer det ytterligare en här…
    Det är Ygges gamla F2 Ride 277 pärla som för sin bottenspricka, omlagad av mig:laugh:

    Först rensade jag bort all gammal lagning och slipade ner till rent/friskt material.

    lagning_ride_renslipning.jpg

    När det var rent och fint, så blandade jag till marin epoxi i lämplig mängd. Jag hade innan detta skurit till lämpliga bitar av glasfiberremsor/mattor. Jag skar till bitarna så jag hade minst 5 cm överlapp från skadat område. Jag penslade på epoxin och placerade 5 lager glasfiber i epoxin och arbetade in denna. Sedan tejpade jag området med packtejp, för att sätta press på lagningen.

    lagning_ride_torkatglasfiber.jpg

    När lagningen var torkad och fin, så slipade jag området med maskinslip.

    lagning_ride_torkatglasfiber_slipat.jpg

    När det är slipat och klart, så började jag fylla det skadade området med Plasting Paddings marinpadding
    Då blev det så här, efter att ha slipat ner, själva spacklade området.

    lagning_ride_marinepoxi.jpg

    När hela området var jämnslipat och klart, så sprutade jag på grundfärg/primer runt området..

    lagning_ride_primer.jpg

    Nu började problemen på allvar:mad: Att hitta en färgton, som passade in på F2:s gula färg. Jag fick köpa 3 olika färgburkar, men ingen passade riktigt bra. det blev en nyansskillnad. Men nu gav jag upp efter 3 försöket. Känns meningslöst att lägga flera 100-lappar på färg, som inte påverkar brädans prestanda det minsta..

    F2_ride_botten.jpg

    Knatte svarade 17 år, 7 månader sedan 0 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Lagning av spricka i botten av en F2 Ride 277

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.