Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagningar av skrap?

  • Lagningar av skrap?

    Publicerad av syke på 21 juli, 2004 vid 05:57

    Jag upptäkte efter surfet i helgen att det gått en massa flisor ur “kanten” mellan sidan och underdelen på nosen. alltså “under” nosen. Man ser ett annat material än vad ytterskktet är byggt i. Materialet är spräckligt och grått. Det är inte bara färgen som skvts av, det är mer, men jag tror inte att det är hål så att brädan tar in vatten.

    Hur lagara jag detta på ett smidigt och snyggt sätt? Bara att köpa Gelcoat, lägga på och slipa ned? Elelr har ni andra tips? Vart köper man billig Gelcoat förresten??

    syke svarade 19 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sinclair

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 06:34

    är det en kross skada så se till få bort så mkt som möjligt av det krossade materialet. pilla bort med kniv och slipa med sandpapper. se till att det är tort innan du lagar. är det bara en skrap skada som du hävdar så är det bara att lägga på gelcoat på direkten.
    köp gelcoat filler, lägg på det och lägg en tunnplast film ovanpå så du kan forma lagningen med tummarna så slipper du allt slippande.
    köpte min gelcoat för 97 kr på en båtaffär och de brukar var dyra.

  • syke

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 08:10

    Funky! Skall kolla på det, har tyvärr ingen digitalkamera, så jag kan inte fota skadan. Det mystiska är att jag itne gått på någon sten, så jag fattar itne varför det är pajj!?

  • surfen

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 12:06

    Bomnocken har slagit sönder nosen crazy.gif

  • syke

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 12:28

    mjo, hade sådana funderingar, men eftersom att det är på “undersidan” så känns det lite knasigt. Den kan ev ha kommit åt där när den liggeri vattnet, emn itne från kastfall eller liknande…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagningar av skrap?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.