Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagningshjälp

  • Lagningshjälp

    Publicerad av schonki på 30 augusti, 2022 vid 20:55

    Hej,

    Lyckades med en riktig mastodontvurpa senaste gången jag var ute och nosen fick sig en ding. Har bara lagat ytliga skråmor tidigare så detta är en ny erfarenhet.

    Funderar på om jag behöver slipa bort mer material eller om det räcker? Antar att nästa steg är microballonger – slipning, epoxi och glasfiber – slipning och sedan ev lite sprayfärg?

    Duger biltemas produkter eller finns det någon butik i göteborgsområdet som har bättre grejer?

    Tar gärna emot råd!
    /Jacob

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Stefan_Foil svarade 1 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jonni

    Medlem
    3 september, 2022 vid 22:07

    Här kan det finnas tips:
    https://boardlady.com/

  • schonki

    Medlem
    6 september, 2022 vid 19:42

    Tack, kikat där men är inte säker på stegen då jag inte tycker “kärnan” liknar någon av de exempel hon lagt upp.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    7 september, 2022 vid 16:52

    Det vita är eps, (frigolit), utanpå det sandwich (bruna) som är laminerat på epsn med väv/epoxi. Ytterst väv/epoxi. Helst skulle du byggt upp med ny sandwich om du har. Annars kan jag skicka lite spillbitar mot fraktkostnad om du behöver. Maila på bjorn@cratercomposites.se isåfall.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    7 september, 2022 vid 17:07

    Nu är det försent men något att tänka på till nästa gång är att inte slipa så mycket så man kommer in på kärnan.Enklast är att laga med remsor av glasfiber över sprickan och slipa lite lätt endast under där du ska lägga remsorna, dvs över sprickorna med några cm överlapp. Har lagat massor av brädor så, inte så snyggt men funkar. Jag tycker det är overkill men man kan man spackla med epoxi filler och måla/spaya färg givetvis. Finns även 2 komponents urethan färg på burk om du söker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagningshjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.