Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagom vågspot för nybörjare

  • svennebanan

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 18:41

    Fan va många nya (jag räknar mig som gammal;-) polare du kommer att få efter den systeroutningen Malte!

  • nissex3m

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 21:16

    Anledningen till att många inte reser Gotland varje gång det blåser, beror nog de nya priserna på färjan över.
    En bil ToR kostar minst 500 kr att få över (högsäsong = upp till 1 000 kr). Sen ytterligare ca 400 per skalle
    eftersom man inte får sitta i bilen på vägen över… Alltså minst en tusing bara att ta sig dit. Kanske
    värt om man kör en långhelg torsd-sönd. men lite väl om man sticker över dagen. Men Slusken kanske tycker Maltes syrra väger upp priset, vad vet jag.. 😉

  • surfslusken

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 05:09
    NisseX3M;623751 wrote:
    Anledningen till att många inte reser Gotland varje gång det blåser, beror nog de nya priserna på färjan över.
    En bil ToR kostar minst 500 kr att få över (högsäsong = upp till 1 000 kr). Sen ytterligare ca 400 per skalle
    eftersom man inte får sitta i bilen på vägen över… Alltså minst en tusing bara att ta sig dit. Kanske
    värt om man kör en långhelg torsd-sönd. men lite väl om man sticker över dagen. Men Slusken kanske tycker Maltes syrra väger upp priset, vad vet jag.. 😉

    En 4 hundring kan de väl va värt? Eftersom ja ändå inte tänk åka dit o surfa i första hand så kan ja skippa prylarna, o därmed behöver inte bilen heller. Maltes syrra plockar väl upp vid båten?

  • vind

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 14:03

    Ordinarie höstpris är riktigt för en person och bil kring en tusing. Är man flera så sjunker priset givetvis.

    Sedan finns ett trick till. Det lämnas sjyssta rabatter till idrott och klubbar. Vindsurfing klubb funkar utmärkt. Sök och ring under “idrottens ö” till Destination Gotland. Då åker priset ner ytterligare. Nej, de brukar inte vara hårda på att kolla föreningsaktivitetesnivån.

    Campar grattis och friktionsfritt gör man i närhet av valt spot. Sedan finns ju SurfsafariGotlands vandrarhem med allt knowhow ingående även. Om inte syrrorna räcker.

    Hösten är bästa tiden. Många gånger har jag lämnat regnigt och iskallt stockholm i oktober för att förvånat sitta i bar överkropp och shorts i solen på ön och rigga nästa dag.

  • svenne

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 14:40

    Det kommer snart en lämplig Stockholmsklubb som tänker visa sin aktivitet på Gotland. För färjans skull om inte annat…

  • malteaserr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 19:05
    svennebanan;623711 wrote:
    Hur svårt kan det vara. Kan jag hänga med;-?

    Haha svennebanan du är kungen. Vart håller du hus nuförtiden (surfwise menar jag)?

    Klart du får hänga med…

  • malteaserr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 19:11
    surfslusken;623713 wrote:
    Bo hos syrran?? Hmm…..man kanske skulle ge Gotland en chans ändå, när åker vi?

    Sure om du gillar MILF’s runt 40…

  • malteaserr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 19:15
    Vind;623663 wrote:
    Slite är en superb utgångspunkt…

    Tack Vind! Är där 2:a september då SYRRAN fyller år 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 20:32
    malteaserr;623930 wrote:
    Haha svennebanan du är kungen. Vart håller du hus nuförtiden (surfwise menar jag)?

    Klart du får hänga med…

    Surfen sker nästan uteslutande i Hjälmaren nuförtiden då svärföräldrarna (barnpassarna) bor straxt utanför Örebro. Har 10 minuter till Hjälmarens motsvarighet till Närlunda fast med jämnare vind så jag kan inte klaga.

    Gotland är jag alltid sugen på, men jag har taskigt förhandlingsläge och skulle inte ens våga ta upp frågan med motparten;-)

    Såg du den här?

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=74818″]Uppföljning av surfkursresa. – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • surfslusken

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 21:05
    malteaserr;623934 wrote:
    Sure om du gillar MILF’s runt 40…

    Ja gillar allt som ser bra ut! MILF eller inte och ålder e oväsentligt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lagom vågspot för nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.