Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lägsta bensinpriset i år

  • Lägsta bensinpriset i år

    Publicerad av davven på 8 november, 2008 vid 20:14

    Noterade 10:54 kronor för 95 oktan på 2 obemannade mackar i kalmar, någon ort i vårt avlånga land som klår det ? :tongue:

    davven svarade 15 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • lars_e

    Medlem
    8 november, 2008 vid 20:29

    Nej, slår det inte, men kände mig tidigare idag nöjd med 10.64 på Jet och Volvo/Tanka i Stockholm/Vällingby 🙂

  • gustavl

    Medlem
    8 november, 2008 vid 21:29

    Blir nästan lite ledsen i ögat när jag läser detta… (tankade idag för 10.89kr/L på Shell i Visby)

  • fastforward

    Medlem
    8 november, 2008 vid 23:20

    Jaha, inte nog med att ni har nära till Haga, ni ska ha lägst bensinpris också. Fy tusan va orättvist. 😛

  • bonasurf

    Medlem
    9 november, 2008 vid 05:07
  • davven

    Medlem
    9 november, 2008 vid 08:31
    fastforward;514560 wrote:
    Jaha, inte nog med att ni har nära till Haga, ni ska ha lägst bensinpris också. Fy tusan va orättvist. 😛

    Hehe, lite därför jag nämnde det. Sydvästen kanske tutar igång om inte smhi justerar sin prognos. Om det nu är ngn om ska till Haga, kan det vara bra o veta?

    Enligt bensinpris.se finns inte kalmar med, fick betala 10:49/l igårkväll
    på Shell engelska vägen. Näst billigast Jet på wismarsvägen som ligger närmst E22/infarten berga. Strax norr om Ikea-komplexet, dvs båda ligger väldigt nära ölandsleden:crazy:

  • xhib

    Medlem
    9 november, 2008 vid 08:34

    Billigast är 10.14 i Nässjö enligt http://www.bensinpriser.nu/

  • hollister

    Medlem
    9 november, 2008 vid 09:34

    Det är klart att det är trevligt att spara pengar på soppan men det känns som några ören hit eller dit inte spelar någon större roll……….sparar man 10öre/liter blir det ju 5 spänn på 50 liter. Känns inte som någon storvinst när man spenderat över 500 på en tankning…….

  • kinetic

    Medlem
    9 november, 2008 vid 10:06

    Rätt intressant att bensinpriset sjunker nu när dollarn blir allt starkare..I somras när dollarn låg runt 6 Skr var ju literpriset typ 13kr, nu när dollarn e uppe på runt 8kr så sjunker bensinpriset…Måste vara någon slags “omvänd proportionalitet”, dvs “araberna” pumpar upp mer olja nu när de får bra betalt o stryper kranarna när dollarn är låg…Vi får hoppas att priset håller sig kring 11kr vilket är alldeles lagom, får inte bli för billigt heller för då hittar miljöpartisterna säkert på nåt djävulskap*hahaha*

  • rasmus_w

    Medlem
    9 november, 2008 vid 11:21

    Tja, konjunkturen faller, och med den efterfrågan. Det leder till prisfall och att folk slutar spekulera i oljepriset. Det intressanta är att efterfrågan tycks minska mer än produktionen, trots att mycket tyder på att oljan har peakat.

  • lars_k

    Medlem
    9 november, 2008 vid 11:50

    Det sjuka är att E85 chockhöjdes med nästan 1 kr förra veckan. Så jag tappar ca 1.50 kr per mil på att köra på sprit i min V50 Flexifuel. Återupprättas inte ordningen snart blir det till att tanka bensin istället… 😛

  • mag

    Medlem
    9 november, 2008 vid 13:53

    Ja, den kovändningen på E85 var lite oväntad tycker jag!
    Men jag gläds åt det hyfsade bensinpriset i alla fall.
    /Magnus

  • styret

    Medlem
    9 november, 2008 vid 15:33

    e85-höjiningen motiverades av någon mackägare (eller tillockmed executive på shell) häromdagen med att dom höjer bensinhalten i den nu inför vintern för att bilarna ska bli mer lättstartade.
    verkar ju jävligt skumt, blir det verkligen E85 då?

  • lars_k

    Medlem
    9 november, 2008 vid 16:23

    Läste också det. Det är E75 på vintern för bättre kallstarter. Men 10% mer bensininblandning kan ju knappast motivera mer än 10 öres höjning… Skumt.

  • fastforward

    Medlem
    10 november, 2008 vid 08:12

    Jo faktiskt, jag vet inte om det var E75 eller ännu mer bensin nu på vintern men det motsvarade 53 öre mer i skatt per liter hörde jag på radion förra veckan.

  • lars_k

    Medlem
    10 november, 2008 vid 09:15

    Visst ja. Måste va skatten på bensin som spökar till det… Blir en jävvla uppväxling av skatt när mer bensin blandas i spriten. 😛

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lägsta bensinpriset i år

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.