Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Lagunerna i Didim Turkiet

  • Lagunerna i Didim Turkiet

    Publicerad av schmidt på 13 juli, 2012 vid 07:24

    Hej, är det någon som kitat i Turkiet vid Didim och har tips om var spotsen ligger?
    Det är listat som en av världens grymmaste ställen i europa på KiteWorldMag:
    http://www.kiteworldmag.com/southern-europe/didim/

    Det ska finnas en uppsjö av laguner som man kan se via google maps men exakt var spotsen är skulle jag gärna få tips om.

    Tacksam för alla tips, åker på måndag!

    Anyone?

    tobbebobbe svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • wulltd

    Medlem
    23 juli, 2012 vid 01:45

    Skriv gärna en rad om det när du kommer hem! Verkar nice

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  • willec

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 07:15

    Va de bra i Didim ?

  • schmidt

    Medlem
    6 september, 2012 vid 08:46

    Didim var riktigt bra om man vill köra plattvatten. I den stora lagunen strax norr om Didim surfades det 3 av 6 dagar. Lagunen är den största jag sett men den var till större delen ca 20 cm grund. Alltså lagunen var som en större sjö så vi hann inte se helalagunen under vår tid där… På vissa ställen var det midjedjupt där man kunde hoppa och botten var mjuk om man kraschade. Vi var helt själva där och man fick surfa ostört och hade gott om plats.

    Det var svårt att hitta spots när vi kom dit då man inte kunde se några kiter nånstans, för ja vi var ju som sagt själva där. Det man får göra är att ta kontakt med Neil på stället enda kiteskola. Hans telefon är hans kontor så han går inte att hitta så lätt. Bara att fortsätta ringa..

    Det andra spotet var en smalare vik med vågor som rullade in där det blåste i stort sett varje dag som Neil kallade Flip Flop. Riktigt kul ställe även det blev ett hopp per vända då det var rätt smalt och klippor på bägge sidor i viken. Neil hade ett antal andra spots i reserv men vi klarade oss bra på dessa två.

    I snitt blåste det kanske 7-10 m/s när vi var där och en dag av sex gick det inte att surfa.

    Ett billigt alternativ att surfa på men det var 35-40 grader varmt så ta med solkräm och surfhatt!

    Turkarna var trevliga och hjälpsamma, McD fanns för snabba lucher innan surfet, barer och anat kul finns också.

    Jag kan tänka mig åka tillbaka nån gång, absolut!

  • tobbebobbe

    Medlem
    10 september, 2012 vid 07:35

    Vad tror ni om detta ställe i början av november?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Lagunerna i Didim Turkiet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.