Senaste nytt Forums Vågsurfing Laird Hamilton

  • Laird Hamilton

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 maj, 2002 vid 20:19

    Är det någon som hört nått om L H ´s nya body surf teknik?
    Min polare snackade om det och han ska tydligen ha kommit på ett nytt sätt att body surfa på. Han lyckas tydligen följa med vågen under vattnet på nått vänster…
    Han hadde tydligen också börjat testa nån vinge under brädan så att man surfar med brädan åvanför vattnet….
    Hur funkar det igentligen?

    anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 20:24

    e inte vingen ett bärplan då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 20:31

    Det vet jag inte men man skulle tydligen komma upp en bit över vattnet….

  • joeithafish

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 21:07

    skulle resan till frankrike kosta 11000? i såfall tror jag att jag bangar det och man undrar ju om Jaiken och daniel har råd, dom arbetslösa stackarna!

  • adde

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 07:57

    Jag tror mig ha sett biler där han bodysurfar I vågen är det det du menar?

    Ang. bärplanssurfing så är det en djup fena med ett bärplan en bit ned, på så sätt liggar man en bit ovanför vattnet. Bärplanet fungerar också som stötdämpare vid hopp. Tydligen så kan man surfa på icke brytande vågor också…

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juni, 2002 vid 06:49

    Tjena! Jag var och sag en film gjort av Jack McCoy i Newcastle, Australien, dar han filmat Laird nar han body surfade under vattnet, tow-in in i ‘The worlds heaviest wave ever surfed’ och nar han surfade med en brada med en ‘vinge’ under vattnet. Allt detta hande i Tahiti pa Teahupo och filmen var en ‘one time show’ sa jag vet inte hur lange det tar innan det blir nagot ‘footage’ slappt ifran den filmen. Filmen var ca. 1 timme lang och den var helt ‘fiction’ att titta pa.
    Laird anvander energien och turbulencen i sjalva vagen, ungefar som delfiner surfar i vagorna, nar han body surfar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juli, 2002 vid 13:47

    Det finns en dvd som heter Laird på iceman.se Klart sevärd, big wave och dessutom ett par sekvenser med vingen under vattnet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2002 vid 11:36

    Miss!! har du inte sett dokumentären på canal+ som gick för ett par månader sedan, “JAWS” heter den med LH och där demonstrar dom både undervatten-bodysurf och bärplan. Men man kommer ihåg galen tow-in…

    börja leta/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Laird Hamilton

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.