Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet måste va grymt idag?

  • ola-h

    Medlem
    30 oktober, 2000 vid 15:57

    Jag var där från 9 till 12 ungefär. Det blev rätt blåsigt eftersom. Jag körde 3.7 hela tiden och tyckte det var lite stort mot slutet. När jag drog var det en hel del andra som också gett upp pga för mycket vind eller andra anledningar.

    Hur som helst, det var ovanligt stora vågor och rätt bra riktning. Det var snarare vindstyrkan än riktningen som gjorde det lite svårt att få ut maximalt av vågridningen.

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2000 vid 16:37

    Seglade läjet ikväll.
    Körde 4,2. Vinden var byig som fan, som det alltid blir på sydligt. Antingen var man underriggad eller kunde man inte hålla i seglet för det bara fladdrade iväg.
    Det var rätt stora vågor ca 2-2,5 meter men vågorna är riktigt kassa där.
    Man väntar och väntar på att de ska bygga upp men så blir det bara en liten fis-topp på dom. Ingen push i dom alls.
    Hade vinden och vågorna varit bra så hade det varit ok, men nu var det varken det ena eller det andra.
    Tror man har lite för höga förväntningar om det stället. Kanske bra för nybörjarvåg-ställe.
    Det var dock inte alls kallt, något positivt iaf. Och det ska blåsa hela veckan så det är väl bara att vänta och se på nästa sydliga ku.ling om det blir bättre än idag…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2000 vid 18:24

    Läjet funkar bra men det kräver mycket vind som idag tex. Tyckte vågorna var kraftiga och bröt bra i alla fall om man körde en bit ut och inte för nära piren. Seglade från 8 11 ungefär med 4,2 som blev mycket stort i slutet. Seglar inte läjet allt för ofta men dagar som dessa är det bättre och renare än apelviken. Pga vindriktningen och vågorna kunde man rida “down the line” vilket inte hör till vanligheterna.

  • s

    Medlem
    31 oktober, 2000 vid 10:40

    Man kan inte vara negativ över dagen om man bor på västkusten och har upplevt den tidigare delen av den vindfattiga hösten. Kanske du inte kommer ihåg hur du skall rigga och trimma 4.2:an?

    Vi plockade vulvan av dagen – på morgonen! I Läjet.
    Bra drag i 4.1:an. Byigt var det bara inne vid stranden.
    Vågorna var stora och bra, men man kan ju inte jämföra med Stilla havet eller Atlanten. Vi är på Kattegat.

    Det var en bra dag som känns i kroppen!
    Det enda som saknades var palmer och pin-uppor på stranden.

    S..

  • daniel

    Medlem
    31 oktober, 2000 vid 10:55

    Vågorna kassa? Jag har varit där några gånger och seglat i syd till sydväst och jag tycker läjet slår apelviken med hästlängder, det är clena snygga vågor och lite sideshore. Appelviken blir ju ingen höjdare alls när det börjar blåsa i lite. Vågorna blåser ju sönder och för det mesta så är det ju onshore som gäller där. Men det klart på nordvästen så är det väl viken som gäller för då ligger ju inte Läjet så bra till. Tycker man får lite Klittmullerkänsla i Läjet…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2000 vid 17:07

    Undra då hur mycket Vilshärad är än Apelviken och Löjet vid s-ssw…10ggr??? Man kan tro att man har hamnat i nåt annat land på en annan kontinent när man ser de cleana vågorna som var igår och idag….snuskigt bra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet måste va grymt idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.