Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet någon i eftermiddag

  • adde

    Medlem
    20 november, 2006 vid 11:53
    mawione wrote:
    Hur ser det i Varberg?
    Spöregn eller?
    /Magnus

    Gurra rapporterade att det såg fint ut… tomt på vattnet dock!

  • danpe

    Medlem
    20 november, 2006 vid 12:21

    OlaP o Jonathan drog ner vid 12:30 från Gbg Kolla med hans mobil..

  • mawione

    Medlem
    20 november, 2006 vid 13:29

    Det sket sig idag. Kunde inte dra från jobbet i tid.
    Men det var väl säkert bara kallt, regnigt o jävligt o inga vågor.
    Eller hur, ni som var där?
    /Magnus

  • eevo

    Medlem
    20 november, 2006 vid 16:22

    det går rykten om något helt annat….
    kunde tyvärr inte uppleva det själv pga en trasig biltruta i morse aaaarghghhhh!!

  • usel

    Medlem
    20 november, 2006 vid 17:20

    Lejet var grymt!

  • ola_p

    Medlem
    20 november, 2006 vid 19:25

    Apel var också riktigt trevligt, hygglig vinkel, inte så stort. Men fick till några hyffsade loopar. Vågridningen var inte mycket att skryta om, men det fanns faktiskt lite vågor utanför norra änden av viken, även om det finns viss risk att få smaska sten gissar jag.

  • sinker

    Medlem
    20 november, 2006 vid 21:09

    Lejet idag mellan 15-16 var nog det bästa jag upplevt någonsin, i varje fall i Sverige.s Visst det var svårt att ta sig ut i ren side-shore och väl ute så var alla segel för stora. MEN vilka vågor. Riktigt högt, och när vinden toppade (ca 16 m/s) så blev det bra fart på dom också.

    En typisk runda var att ta sig ut genom ramperna, se Living stall:a en bakåt, tajma ett av set:en (nog första gången jag ser Lejet helt domineras av vågset) i höjd med piren, gippa och bara följa med samma eller nästa våg hela vägen in. Ofta kunde man växel-köra med nån av dom andra (fyra-fem surfarna) på vågen 3-4 gånger innan man till slut befann sig vid dom stora stenarna längst in.

    Aldrig förr har jag upplevt Lejet så magiskt. Har helt glömt att det regnade konstant, att temperaturen i bilen stod på 6 när jag parkerade, och att strålkastarna i hamnen var tända redan innan jag var på vattnet…

    /sinker
    -det var tänkt att vara säsongsavslut idag, i alla fall om det inte kommer en prognos med syd 16 m/s och temp på över +5. Imorgon kanske????

  • mawione

    Medlem
    21 november, 2006 vid 07:26

    Vad är väl en bal på slottet…

  • manno

    Medlem
    21 november, 2006 vid 10:45

    Oj här var det lite läjetromantik 😉 Var ok men inte så mycket mer, bra ramper men sega vågor som alltid, kul med 4.2a, har luftat den ganska många gånger under säsongen!

  • gurra1978

    Medlem
    21 november, 2006 vid 11:04
    manno wrote:
    Oj här var det lite läjetromantik 😉 Var ok men inte så mycket mer, bra ramper men sega vågor som alltid, kul med 4.2a, har luftat den ganska många gånger under säsongen!

    Lejet var övergrymt bra men tyvärr kom du ut på vattnet för sent Manno :smirk:
    Lätt en av de bättre dagar jag haft iallafall. Var där idag och kollade också men det blåste bara 9-10 och små vågor så jag valde internet istället. Man börjar bli kräsen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet någon i eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.