Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laminatet lossnar på min Naish ARX. Vad skall jag GÖRA??

  • Laminatet lossnar på min Naish ARX. Vad skall jag GÖRA??

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 augusti, 2002 vid 09:38

    Plastlaminatet på Leeding edge börjar korva av sig från tyget. Kiten är
    såklart en 1,5 år gammal Naish ARX 11,5……
    Nån som vet om Jänkarna är snälla med fabriksfel? Annars, hur fasen byter
    man ut ett HELT 6 metersstycke på leeding edge?

    /Joa

    oscar svarade 21 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2002 vid 18:10

    Jag tycker du skall reklamera. Den skall inte gå sönder på det viset oavsett ålder. Det gick bra för mig men den kiten var iochförsig mindre än ett år. Finns det inte nån konsumentköplag eller vad det nu heter som gäller i två år?!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2002 vid 18:36

    känns hopplöst, kanske bara är att skrota den :´(

  • oscar

    Medlem
    25 augusti, 2002 vid 19:41

    Konsumentköplagen säger:

    “Enligt lagen kan du reklamera fel på en vara upp till två år efter köpet. Att du fått en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att du under garantitiden slipper bevisa att felet fanns på leveransdagen, vilket du måste styrka efter garantitiden (eller åtminstone göra sannolikt).

    Att du har kvittot kvar är inte obligatoriskt, om du på något annat sätt kan bevisa att du har köpt varan i butiken vid ett visst tillfälle. Men eftersom det är du som ska kunna bevisa detta, är det enklast om du alltid spar kvittot.”

    Kolla in: http://www.konsumentverket.se/Mallar/sv/artikel.asp%3FlngCategoryId%3D892%26lngArticleId%3D147&e=42

    Jag visste inte detta när jag reklamerade en mast som pajade 1 v efter att garantin gått ut, OSIS!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laminatet lossnar på min Naish ARX. Vad skall jag GÖRA??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.