Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Landträning

  • gonzo

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 07:50

    drick sprit det är en bra vinter övning.
    då kan du hänga i bomen när du spyr

  • snygging

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 07:52

    Häng upp den så att den hänger i en punkt i taket. Sen är det bara att öva! instinktivt så släpper du aldrig baren med båda händerna samtidigt 🙂

  • blackadder

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:22

    Finns det något man kan göra utan bom? Förutom att supa då Gonzo.

  • snygging

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:57

    Gymma upp sig 5hg så att man orkar pumpa!?

  • blackadder

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 12:09

    Ja precis. Pumpa e fan det jobbigaste med den här sporten.

  • surfmc

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 13:16

    @snygging 421801 wrote:

    Gymma upp sig 5hg så att man orkar pumpa!?

    Det är ju en bra övning att stå och pumpa i intervaller, jag tror på 3 min pumpning 1 min vila 3 min pumpning.
    Kanske behövs något litet motstånd. Kanske kan man lämna in kvitto på pumpar så får man ut lite friskvårdsbidrag från jobbet!
    Vill man även få ut en bom kan man ju göra RockyBalboa armhävningar på en bom fäst i lämpligt tak…………eller inte……..

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:15

    Jag brukar göra en sit-up varje morgon under vinterhalvåret. Utom då jag är bakis, då rullar jag över på sidan för att ta mig ur sängen. Men annars är ju inomhusklättring bra skit på vintern. Man stärker upp ungefär samma muskler som man använder då man kitesmurfar.

  • wakenils

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:51

    @sourra 421858 wrote:

    Men annars är ju inomhusklättring bra skit på vintern. Man stärker upp ungefär samma muskler som man använder då man kitesmurfar.

    Är det så bra verkligen? Risken verkar ju finnas att man går sönder…

  • sourra

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:03

    @WakeNils 421883 wrote:

    Är det så bra verkligen? Risken verkar ju finnas att man går sönder…

    Det är bara när man ignorerar såna kroppsliga varningssignaler som muskelsmärta och kraftlöshet. Sen ska det tydligen finnas nåt som heter uppvärmning som minska skaderisken. Jag ska testa det någon gång.

  • blackadder

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 17:28

    Ja. Båda dessa saker är ju något man inte så ofta bryr sig om när man kajtar. Man ska helst i fort som fan innan alla kommer ner å då hinner man inte med sånt trams som uppvärmning. Sen, med rädsla för att vinden ska dö, kör man järnet hela eftermiddan tills man e så trött så man knappt orkar bodydragga iland. Å nån stretching det blir det ju inte tal om. Förresten stretching i våtdräkt för tankarna till Galenskaparnas Knut Kragballe… Eller Robert Gustafsson i Time Out…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Landträning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.