Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lång mast, olika märken till vilket segel.

Taggad: 

  • Lång mast, olika märken till vilket segel.

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 juli, 2002 vid 07:22

    Har köpt ett NP RS 12.5 och märker nu efteråt att det är omöjligt att få tag på en 580 mast. Har kollat runt efter något annat. NP har en 550 mast men då måste man ha max förlängning. Andra märken har 560 master. Gun har en 560 mast med samma styvhet (37) och ett fördelaktigt pris. Min fråga är. Funkar det med en Gun mast på ett sånt segel, har de constant curve? Hur går ryktena runt Guns hållbarhet på masterna?
    Thomas Johansson

    anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 11:27

    Vill man ha ut maximalt av seglet så måste man nog ha rekommenderad mast. Men jag tror att det funkar med en 560. Kolla om du kan låna någons mast att provrigga på.

    Mvh Conny

  • boman

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 19:49

    Hej !
    Jag har kört med gun`s race master och dom är mycket prisvärda med bra kvalitet, Jag prövade med en 520 c100 på mitt Gaastra 10,9 och det blev inte bra!! dom är betydligt styvare i nedre delen av masten, en annan böjkurva, än tex. Fiberspar och NP. När du har ett så fint segel köp den mast som seglet är sytt för.

    (Däremot så tycker jag att guns våg och freestyle master funkar bra till andra segel märken än bara gun segel.)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2002 vid 17:42

    Snacka med GUN-IPPA han vet nog

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 06:11

    Titta på en YES mast, de har också 5,80 till sitt 12,5 segel
    http://www.yes-sails.com
    Mycket bra race master som jag kan rekomendera. Tillverklas i Italien i samma fabrik som Norths master. Även bra pris i jämförelse med NP.

    Kolla med Paddy på http://www.surfersworkshop.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 09:08

    YO Tomas ger du 4000 spänn för min NP 580 så kanske jag säljer den /Voine

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 17:11

    Det är ju skandal att seglet på något sätt separetats ifrån masten. De säljs enbart i paket. Någon har brutit masten och glömt att reklamera. På ett så stort segel måste det vara rätt mast

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lång mast, olika märken till vilket segel.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.