Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långdistansurf Torö-Gotland?

  • Långdistansurf Torö-Gotland?

    Publicerad av tall-jonny på 24 augusti, 2011 vid 09:29

    Såg att Bernd Flessner lyckades med konststycket att ta sig från Nordney till Sylt på 3:59 – det är väl lika långt som mellan Torö och Visby…ca 70 distans.
    Har kollat lite bland forumen men det verkar inte vara någon ännu som har kommit över på surfbräda till Gotland, men jag kanske har fel.

    Förra sommaren körde jag ToR samma sträcka med en 6-meters RIB båt och det tog ca 4 timmar enkel resa men det var under tuff motsjö.
    Är det någon mer här inne som är sugen på att testa om man orkar vindsurfa över och då självklart med följebåt!?:cool2: eller är det bara en fånig idé?

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=O4J0Cq_ZCNI”]Irrer Weltrekord im Windsurfen – Flessner stellt Weltrekord auf – SPORT1 – YouTube[/ame]

    benke-2 svarade 12 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • htn

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 10:02
    Tall Jonny;667101 wrote:
    Har kollat lite bland forumen men det verkar inte vara någon ännu som har kommit över på surfbräda till Gotland, men jag kanske har fel.

    Västervik – Gotland 2006.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=43678&highlight=v%E4stervik+visby

    http://surfzone.se/forum/showthread.php?t=62169%5D

  • tall-jonny

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 23:03

    Såklart att det redan var gjort tidigare, och såklart fanns det en del skrivet om detta…:blush: Tack för infon
    Mycket imponerande segling – vet man vilken utrustning som användes? Såg att det var en holländare som körde 311 km på en dag….det är hårt!

  • haze

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 06:54

    Finns en dansk som har seglat från Sylt till Kristiands i Norge 😉

  • swe-496

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 07:24

    Vem har seglat den sträckan med vindsurfingbräda Haze??

  • tall-jonny

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 10:02

    Men vilken typ av prylar har dessa långdistansare, forumula eller stora slalom?

  • benke-2

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 10:20

    Jackie körde ju 52 mil på en dag, med JP 112 och 7,8 tror jag.
    Bra kille fast han är ju halvproffs.
    Har kört över några gånger med båt (hårdare än du tror brukar det vara)
    Surfa över är inge för veklingar, men gör det gärna om det är någon som har en bra följebåt.

  • marden

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 11:09

    jag skulle surfa ut till landsort på öja från torö tidigare i sommar men orka inte riktigt ända fram så jag vände strax innan …så jag står nog över resan till gotland
    iofs var det med bra tryck i 7,0an och därmed otroligt stökig sjö där

  • petalz

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 12:10

    Vända strax innan du är framme för att du inte orkar, är du säker på att det var så smart =)

  • tall-jonny

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 13:54

    52 mil är väl ändå sjömil får man förmoda.
    Nej, att ta sig över är inget för mesar, det räcker att segla 10 distans för att förstå det!

  • mr-jibe

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 14:31
    Tall Jonny;667379 wrote:
    Men vilken typ av prylar har dessa långdistansare, forumula eller stora slalom?

    Snubben som va med i den tyska videon hade iallafall slalom, JP slalom VII (?) 😀

  • marden

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 15:15
  • benke-2

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 15:20

    Nä “det går aaldrig” måste vart 523 meter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långdistansurf Torö-Gotland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.