Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långhelg i vinter

  • Långhelg i vinter

    Publicerad av senior på 8 oktober, 2007 vid 12:03

    Hej

    Att sticka till Alperna över en långhelg har blivit tämligen enkelt och billigt de senaste åren i och med att lågprisflyget har etablerat sig.

    Någon som har några vettiga surfspots att föreslå för en motsvarande surf-långhelg någon gång i höst/vinter/vår.

    Kriterier:
    – Vettig flygtid (=> Europa)
    – Lågprisflyg
    – Vindsäkert
    – Tillgång till prylar att hyra

    I övrigt inga speciella krav

    Vad säger den församlade läsekretsen ???

    Ola

    styret svarade 16 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bananen

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 18:27

    En hel-helg på den svenska västkusten är ju inte fel. Om man prompt vill flyga kan man ju landa i Göteborg, Halmstad eller Ängelholm. Blåser gör det minst 3 dagar i veckan från tidig höst till sen vår, med undantag av den gångna veckan.

    Fast vänta lite, du kanske ville resa längre?

  • senior

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 21:13

    Inte nödvändigtvis längre men GÄRNA varmare!!

  • challq

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 00:36

    Hehe, jag behöver också få reda på en sådan resa som senior söker. 😀

  • bananen

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 08:08

    Ursäkta min dåliga humor… Om du söker här på forumet kommer du nog och hitta ett å annant epos från diverse resor. Åkte själv till Teneriffa för ett par år sedan. Iofs fel sässong, men det blåser ändå hyffsat. Fantastiskt skönt väder året runt samt hyper enkelt att flyga.

    Portugal och Spanien är väl inom räckhåll för en helg? Guincho (20 minuter från Lissabons flygplats) är underbart, fast jag vet inte hur det är på vintern.

    Men, för tusan. Satsa pengarna på lite neopren och dra till Danmark? Eller Irland? I Brandon bay hittar du nog allt du söker förutom möjligtvis värme…

  • lars_k

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 08:13

    Åk charter till nån kanarieholme. Finns väl långhelg-resor inkl boende? Inte så vindsäkert som på sommaren men värt att chansa. Och hyffsat varmt.

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 08:34

    Irland på prognos borde vara mycket svårslaget. Även mitt i vintern talar vi ändå plusgrader och minst 10 i vattnet. Rena sommarvärmen!

    Guincho kan man nog glömma. Det är dåligt på vintern. Sep-okt kan funka, även mars-april. Men då skall man ha lite flyt.

    Annars skulle jag satsa på södra Italien/Sicilien eller flyga till Nice. Runt Marseille dräller det av bra vinterspots, som Brutal Beach och andra ställen.

  • bananen

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 10:14

    Åk hit http://www.el-medano.com/ och bo här http://www.fanatic.el-medano.com/Accommodations.html Hur najs som helst. Tyskarna som driver centret är trevliga och hyr ut bra kit. Om man tar med eget kan dom fixa transport från flygplatsen. Allt utan att ruinera en allt för illa. Perfekt med lite lazy-setup om man åker en kortis. 😉

    Idag blåser det tex 27 knop i medel peak 41 knop, NO – då händer det grejor i Cabezo!!! Om du går in å kollar på D’Lights hemsida http://www.dlight.net/html/more%20images/images2.htm så blir du nog sugen. Där finns även en asball live-web cam som man kan zoma och rikta åt olika håll. Tyvärr verkar den nere idag.

    Fan, nu blev ju jag sugen på att åka på en sista minuten flygstol med tanke på nästa veckas prognos… :laugh:

  • senior

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 13:07

    @dr Masse 420823 wrote:

    Irland på prognos borde vara mycket svårslaget. Även mitt i vintern talar vi ändå plusgrader och minst 10 i vattnet. Rena sommarvärmen!

    Guincho kan man nog glömma. Det är dåligt på vintern. Sep-okt kan funka, även mars-april. Men då skall man ha lite flyt.

    Annars skulle jag satsa på södra Italien/Sicilien eller flyga till Nice. Runt Marseille dräller det av bra vinterspots, som Brutal Beach och andra ställen.

    Har du några länkar till “Brutal Beach och andra ställen”?

    Ola

  • douglas-l

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 13:27
  • senior

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 13:56

    @2fast4u 420869 wrote:

    Kolla:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53397

    Nu börjar det likna något!

    Tack!!!

  • kele

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:46

    Var i Six Fours (Brutal Beach) december -89. Verkade vara ett sjysst ställe. Fick dock bara en dag i frånlandsvind.
    Några bilder här. http://www.decouvrir-l-herault.com/GALERIE-PAYANTE/galerie-six-fours.htm La Coudoulière ligger i viken bredvid.

    Hyeres, L’Almanarre kan också vara nice.

    /Kele

  • styret

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 19:20

    fan brutal beach verkar ju grymt. är det frankrike? sugen å nått sjysst vågvinterspot i europa. Sicilien har vart på tapeten rätt länge men tycker det är svårt att hitta bra info. Finns det fler ställen där långs rivieran?

    det bästa hade ju vart nått sånt spot i forna jugoslavien eller på balkan men där verkar riktigt dött med vind så års.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långhelg i vinter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.