Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport längre surfresa vintern/våren 2010

  • längre surfresa vintern/våren 2010

    Publicerad av surfz på 21 september, 2009 vid 09:03

    Hej,

    Jag skulle vilja åka iväg till ett varmt och blåsigt ställe för att lära mig windsurfa ordentligt(kan grunderna men är fortfarande relativt ny på området). Är kille 18 år och har inga planer öht från typ jan 1010 och framåt.. 😀

    Vilka resmål kan ni rekommendera om man vill vara borta ca 2-3 månader och är långt ifrån proffs. Det får ju också gärna va ett ställe som inte hör till de allra dyraste..

    Sen om det finns någon med liknande planer som också vill åka iväg vore det kul om denne hörde av sig 🙂

    Tack på förhand till den som orkar svara 😉

    pelle777 svarade 14 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfz

    Medlem
    27 september, 2009 vid 16:26

    En hel del visningar men inget svar..
    Beror det på att frågan är dåligt formulerad eller på att ni inte vill/orkar svara?
    Vore jättekul om nån tog sig tid att skriva ett kort svar. 🙂

    mvh
    surfz

  • bobby__

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 21:47

    jag tycker att du ska titta närmare på vietnam. där kan du leva billigt, ha det gytt och vindsurfa

  • chris

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 17:24
    surfz;577409 wrote:
    Hej,

    Jag skulle vilja åka iväg till ett varmt och blåsigt ställe för att lära mig windsurfa ordentligt(kan grunderna men är fortfarande relativt ny på området). Är kille 18 år och har inga planer öht från typ jan 1010 och framåt.. 😀

    Vilka resmål kan ni rekommendera om man vill vara borta ca 2-3 månader och är långt ifrån proffs. Det får ju också gärna va ett ställe som inte hör till de allra dyraste..

    Sen om det finns någon med liknande planer som också vill åka iväg vore det kul om denne hörde av sig 🙂

    Tack på förhand till den som orkar svara 😉

    El Yaque, Venezuela, är stället för dig. Bra vind, inga stora vågor och billigt att vara.
    Billigt boende går att ordna på plats. Flyget är det som kostar mest men boka via resebyrå
    och åk med Condor från Frankfurt så kommer du direkt till ön. Sen är det bara att ta en taxi till El Yaque. Du kommer inte att bli besviken.

  • blandsvamp

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 21:26

    Jag är mer och mer sugen på några veckor El Yaque i Januari. Jag får dock loss mellan 3 och 5 veckor som mest. Jag spanade på flyg och det går även att flyga charter från Köpenhamn om man så vill.

  • chris

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 14:44

    Vilket chartebolag är det som flyger till Isla Margarita?
    Januari är väl inte optimalt för El Yaque. Du får nog räkna med lite regn samt att vinden
    inte har kommit igång ordentligt.

  • svenne

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 17:03

    Sydafrika.

  • surfz

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 18:36

    Kul att se att det har kommit några svar nu!
    Jag ska kolla lite mer på de ställen som föreslagits.
    Mest troligt är nog att jag åker iväg någon gång i februari/mars och satsar på att vara borta ca två månader, vilka ställen är att rekommendera för den perioden? Det jobb jag har nu är väldigt flexibelt så jag kan egentligen åka lite när som helst efter årsskiftet. 🙂

  • pelle777

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 17:55

    Vietnam – berätta mer… Spots (vågor och/eller plattvatten), möjligt att bra hyra av grejer på plats och kostnad, vart bodde du (standard/kostnad, närhet till spots, andra aktiviteter), etc..

    Ska till Vietnam ca 10 dagar i januari men har inte bestämt exakt vart vi ska så vore ju lysande att planera in så det går att kobinera med vindsurfing 🙂

    /Pelle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport längre surfresa vintern/våren 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.