Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtar till snö och is!

  • militaren

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 09:27

    ser ju rätt nice ut, men kite är väll ändå ett bättre alternativ i detta fall? mer hopp och trick. Kostar lika mycket….

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 augusti, 2006 vid 09:27

    Nån som har testat en sådan.. är det svårt? är det värt pengarna?

  • getwet

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 18:35

    Jag tycker det ser bra mycket coolare ut än kite……

  • argulander

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 20:41
    getwet wrote:
    Jag tycker det ser bra mycket coolare ut än kite……
    Kul film. Har skaffat tre segel av de här typen (Kitewing eller Skimbat kallas de ju), har nu storlekarna 3,8 4,8 och 5,5, riktigt kul att köra på is med skridskor eller skidor. Ser fram emot att pröva det nyinköpta stora seglet i vinter. Verkar ju lite väl äventyrligt att köra på sommaren, gissar att det blir en hel del skador på både utrustning och seglare om man kraschar. Skimbatseglandet har ökat påtagligt det har många fördelar jämfört med isjakt eller slädar med medar och vindsurfingrigg, väsentligt mycket enklare att transportera och rigga fra. Klas
  • argulander

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 20:54
    Oregistrerad wrote:
    Nån som har testat en sådan.. är det svårt? är det värt pengarna?[/QUOTE
    Har seglat en hel del Skimbat eller Kitewing som de också kallas, det är inte alls svårt, har man vindsurfat tidigare är det tom mycket lätt. Ett segel kostar i storleksordningen 7000 kr komplett med rigg (vad kostar en vindsurfingrigg?! Segel 4000+ mast 2000 + bom 1500 + mastförlängare 500 dvs 8000 kr sen finns det ju en hel del dyrare grejor också….) jag tycker nog att det är värt pengarna. Tyvärr finns det inte mycket till begagnatmarknad ännu men det kommer nog. Livslängden på prylarna verkar mycket god. Mvh Klas
  • ian

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 22:23

    “längtar till snö och is”

    …ska komma ihåg den

  • Vind Vind

    Gäst
    24 augusti, 2006 vid 13:40

    Rekommenderas. Fort utav helvete går det och gipparna kan slipas till rena mästerverken, hoppa är dock svårare än det ser ut på filmen. Hardcore ävenså, speciellt nattseglingarna i månsken. Mina blåmärken sedan i vintras börjar just släppa.
    Bara plug n play för en vindsurfare, synnerligen enkelt och mycket samma känsla som att vindsurfa.

    Freestylevarianter går att utveckla. Bror överraskade stort med en plötslig manöver döpt till “fallande lövet”

    Herr Blåst

  • getwet

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 14:35
    Vind Vind wrote:
    Rekommenderas. Fort utav helvete går det och gipparna kan slipas till rena mästerverken, hoppa är dock svårare än det ser ut på filmen. Hardcore ävenså, speciellt nattseglingarna i månsken. Mina blåmärken sedan i vintras börjar just släppa.
    Bara plug n play för en vindsurfare, synnerligen enkelt och mycket samma känsla som att vindsurfa.

    Freestylevarianter går att utveckla. Bror överraskade stort med en plötslig manöver döpt till “fallande lövet”

    Herr Blåst

    Mannen……DU LEVER! Kul att se dig i text igen, nu vill jag även se dig IRL också. Gotland?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtar till snö och is!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.