Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtar tillbaks till Essaouira och Tarifa

  • Längtar tillbaks till Essaouira och Tarifa

    Publicerad av vattern-mac på 3 oktober, 1999 vid 01:25

    Idag blåste det som vanligt från 2-17 m/s
    Man blir så trött på att alltid ha denna byiga SV vinden har i de små gölarna i Jönköpingstrakten . Jag vill utomlands!! NU!!

    anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 14:03

    Efter 19 av 25 möjliga dagar i Moulay på en månad får man, efter man kommit hem, 4 av 68 möjliga dagar i sur-sverige!!!
    Vem längtar inte tillbaka till den varma, stadiga sideshoren i Moulay?

    S..

  • p-a

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 14:15

    Var ligger Moulay?
    Borde man veta det eller?

  • windseeker

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 14:35

    Förhållanden, vågor? Platt? pris?

  • palle-kuling

    Medlem
    7 oktober, 1999 vid 13:03

    Moulay ligger lite norr om Essauira (Marocko)och det kan bli Jävligt bra där.
    Vinden kommer från styrbord, vågorna bryter över ett rev. Mest vind är väl på våren och sommaren men då är ju vågorna minst också (normalt sett).

    Att flyga dit så får man väl ta en charter till agadir och hyra en bil och köra upp. Vet ej exakt hur långt det är men jag skulle gissa 15 mil.

    Rätta mig om jag har fel på nåt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2004 vid 07:26

    Har du nån aning om hur vindstyrkan brukar va i början av november? Eller om det även blåser längre ner, typ Essaouira eller Agadir??
    Nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtar tillbaks till Essaouira och Tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.