Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Länsförsäkringar

  • Länsförsäkringar

    Publicerad av e_axel på 2 augusti, 2004 vid 12:34

    Fem fenor av fem möjliga till länsförsäkringar som ersatte hela min rigg som jag kraschade med för någon månad sen..ibland är det gött att ha sakerna försäkrade!

    Knatte svarade 19 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • bonasurf

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 12:48

    Dito

    Hela riggen.

  • e_axel

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 13:13

    Ja hela, bröt mast o bom samt traschade seglet o demolerade fenan i ett jobbigt fall. Kändes ju lite halvsurt, lite dollars som rök där. Jäkligt skönt att det har fixat till sig!

  • big_jeppe

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 18:12

    Vad heter försäkringen som du hade? Olycksfallsförsäkring? Drulleförsäkring? Hemförsäkring?

    Är det någon som har lyckats försäkra grejorna när de ligger inuti bilen? Det skulle vara praktiskt när man bilar runt på västkusten och bor i bilen. Det är jobbigt att inte våga lämna bilen ur sikte.

  • e_axel

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 21:15

    Hej
    Har min hemförsäkring hos länsförsäkringar..sen som tillägg deras småbåtsförsäkring. Kan inte riktigt villkoren..men jag skulle nog tro att den gäller om grejorna ligger inlåsta i bilen..på taket är nog tveksamt

  • fegler

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 21:33

    Byt till Aktsam eller Trygg Hansa så gäller fsk även när grejorna ligger på takräcket. Påstår de iaf…

  • jeppo_f

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:31

    Fast trygghansa är skitdyrt, och länsförsäkringar har ändrat sina villkor nu, så dom ersätter bara surfgrejjer upp till 5000 spänn. Jag har folksam, fast jag är osäker om dom ersätter surfprylar snodda på bilen. Om grejjerna är fastlåsta på något sätt tror jag dom gör det…

    /jeppe

  • voodoo

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 14:17

    länsförsäkringar har INTE ändrat ngt här iallafall utan ersätter upp till 20000 wink.gif

  • Knatte

    Gäst
    3 augusti, 2004 vid 15:19

    Jag fick själv välja beloppet jag försäkrade brädan för (via småbåtsförsäkringen) i Länsförsäkringar.
    Högre belopp => högre premie.. Jag valde 20000 kr som en lagom kompromiss.
    Jag har allrisktilllägg så jag får ersättning oavsett var grejerna kraschar/blir stulna

  • jeppo_f

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 11:36

    Vaffan! Jag ringde ju till dom och frågade i våras, och då fanns det inget sätt att ha ett högre försäkringsvärde för surfprylar! Argh! Antingen hade dom så ett kort tag och upptäckte att det var ruskigt impopulärt, eller så måste jag ha snackat med ett pucko på deras kundtjänst som inte hade koll.
    Jaja, får väl byta tillbaka nästa år då…

    /jeppe

  • Knatte

    Gäst
    4 augusti, 2004 vid 12:33

    jag fick 3 olika alt. 15.000 kr, 20.000 kr eller 25.000 kr. Kunde nog valt ett ännu högre belopp, men då blev premien saftig crazy.gif
    Men jag har alla mina försäkringar i länsförsäkringar. Det kanske är förklaringen wink.gif

  • diil

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 13:45

    LF har ett bonussystem, ju fler försäkringar desto högre rabatt-%. Tror man skulle ha tre försäkringar för att få någon bonus, tex bil-, hus- och… skäggförsäkring.

  • sebos

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 14:16

    Ringde Länsförsäkringar idag o fick som ni andra svaret att det är en tilläggsförsäkring till hemförsäkringen. Dock var maxbelopp 5000:- vilket ja tycker blir lite kinkigt om man skulle ha oturen o behöva lämna hela utrustningen ute till havs..

    Frågade om utrustning på taket, och det ersätter dem OM man har ett “specialtillverkat” takräcke.
    Sen kom hon fram till att det räckte med ett med lås på smirk.gif

    Årspremien landade uppskattningsvis på 250-300 om året, är det vad ni andra fått också?

  • Knatte

    Gäst
    5 augusti, 2004 vid 14:22

    För försäkringsbeloppet 20000 kr, så betalar jag ca 900 kr året i premie och har då självrisken 1500 kr.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Länsförsäkringar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.