Senaste nytt Forums Vågsurfing Lanzarote – CALIMA SURF SCHOOL. Hur är det?

  • Lanzarote – CALIMA SURF SCHOOL. Hur är det?

    Publicerad av stellan på 29 november, 2005 vid 13:13

    Fundera på att åka till Lanzarote och gå en surfskola där en vecka i Jan. Vet någon om det är bra eller?

    Mvh

    gson svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2005 vid 11:31

    JAg var på Calima, tyckte inte det var bra. Är du helt nybörjare är det nog ok har du surfat lite tidgare så inte. De har bara nybörjarbrädor och de håller bara till på Playa Famara. Är det closed out (vilket det var i 2v när jag var där) så får du surfa skum. De ändrar inte kursen efter vart det finns bra vågor. Så det är en chansning att åka dit är det bra väder så är det säkert kul är det inga vågor eller closed out så får du sitta på stranden eller surfa skum.Så om jag var du skulle jag åka någon annanstans till ett ställe där det finns fler alternativ

  • want_to_go_surfing

    Medlem
    9 februari, 2006 vid 14:37

    Calima surfschool är inte särskilt bra. Jag har själv inte gått i deras skola utan i surfschool lanzarote istället. Däremot har calima haft sin skola i närheten så jag har sett hur de jobbar. De har inte särskilt bra beachtalks, instruktörerna har inte direkt någon koll, utan åker hellre ut och surfar själva. Man utvecklas mer i surfschoollanzarote!

  • gson

    Medlem
    11 februari, 2006 vid 19:53

    Jävla surfskolor! MATA INTE STRANDRAGGARNA!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Lanzarote – CALIMA SURF SCHOOL. Hur är det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.