Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära mig…

  • Lära mig…

    Publicerad av anonym-anvandare på 25 juli, 2002 vid 23:48

    hej!

    Finns det några sidor med tips om hur man vindsrufar.. Har nämligen aldrig seglat heller så jag har inte riktigt förståt hur man ska ta vinden än… Tacksam för svar / JOhan

    tomtenissen svarade 21 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2002 vid 07:07

    Det bästa du kan göra är att ta en nybörjarkurs, eller om du inte vill kan du alltid ta en titt ut över havet då det blåser bra! Då finns det många vindsurfare, om du inte bor i norrbotten!

    Annars ska man alltid (vanligtvis) ha vinden i ryggen. Halvvind kallas det. Sen kan man åka helt med vinden eller (läns) ellr snett med vinden (slör). Sen kan du även kryssa. Seglar snett upp mot vinden.

    Men alltid då du ska dra upp riggen eller vattenstarta ska du ha vinden i ryggen. Om du ska dra upp riggen ska riggen ligga från vinden (brädans läsida).

    Va ja vet finns det ingen riktig sida som visar hur man ska göra för att vindsurfa. Alla vindsurfingsidor är till för dom som redan vindsurfar och vill vidareutveckla sig. Men kolla in http://www.dailydose.de kolla sedan in moves, och där kanske du kan hitta lite för nybörjare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 22:54

    Haha tyvärr bor jag nästan i norrbotten.. Eller rättare sagt västerbotten =)

  • tomtenissen

    Medlem
    2 augusti, 2002 vid 18:19

    http://www.sevenius.com. Men som sagt, har du inte gått en kurs, GÖR DET. Du kommer att tjäna på det, ich promise.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära mig…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.