• jonatan

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 16:20

    Var bor du? Det finns säkert någon i närheten som kan visa dig grunderna om du frågar snällt. Annars finns det ju nybörjarkurser i varberg och säkert på andra ställen oxå..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 19:33

    Jag bor i Karlskrona. Hmm. kanske pappa kan nåt än, men dessvärre är föräldrarna skijda och brädan i mammas släkt. (inte goda vänner)
    ska leta vidare efter en klubb i närheten.

  • watertouch

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 20:05

    kika på http://www.knasurf.com
    karlskronas nystartade klubb.. vi har inte supermycket att erbjuda för tillfället, men vi e ett gäng goa typer som håller på å leka iallafall.. vårt mål är att få till förvaring och lokal ute på saltö.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 22:38

    Hej

    Det är jäkligt kul att vindsurfa. Det vore nog helt klart att föredra om du kunde övertyga någon att visa dig grunderna, hur man riggar seglet och så vidare. Annars råder jag dig att experimentera på egen hand. Det kan ju dock vara värt att tänka på att när man är nybörjare hamnar man inte alltid där man vill. Se därför till att träna under sådana omständigheter att vinden för dig tillbaka till land, eller att någon kan hämta dig med en båt.

    Om utrustning skulle jag vilja säga att det finns många som har gamla brädor från åttiotalet under sommarstugan. De går att lära sig på, många av oss här har säkert gjort det en gång i tiden. Nöjet med att vindsurfa på en sådan utrustning är dock ganska begränsat. Om det är en sådan utrustning du har tillgång till skulle jag rekomendera att du försöker komma över lite nyare grejor ganska snart efter du har lärt dig de grundläggande färdigheterna. Det kan vara ganska dyrt men lyckligtvis finns det en ganska omfattande begagnatmarknad. Köp inte en för liten bräda i början.

    Lycka till

    Simon

  • vinta_kestrel

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 06:26

    Karlskrona?! Som Oskar säger, kolla på knasurf.com/forum

    Dessutom, jag har ny utrustning som du antingen kan hyra eller jag kan lära upp dig på.

    kontakta mig på webben i signaturen. Jag finns på Aspan i Ronneby. Relativt långgrunt samt sjöbris, gör att det är rätt enkelt att lära sig där.

    Mvh
    Niclas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 18:03

    Hej Niclas!

    vad trevligt med folk här nerifrån. nu vet jag inte om jag lyckas få tag på dig… men min mail är mee_4ever87@hotmail.com, skulle vara trevligt om du hörde av dig om inte annat.

    känner inte att man kan vara medlem här innan man stått på en bräda med segel på smile.gif

    *tack!*

  • watertouch

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 19:03

    Karlskrona Surfklubbs ordförande hade knappt stått på en bräda när han blev ordförande, så några kunskapskrav har vi absolut inte smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.