Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lärs sig gippa (stor v.s lite bräda)

  • Lärs sig gippa (stor v.s lite bräda)

    Publicerad av pure på 29 maj, 2006 vid 16:19

    Eftersom gippa är nästa grej för mig att lära sig så tänkte jag höra om det är lättare att lära sig planande gipp på en 148 liters bräda eller en 100 litersbräda–båda freerides? Har inte den senare men ska nog köpa ifall det inte är mycket svårare att lära sig o gippa på en sådan.

    calle_b svarade 18 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • douglas-l

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 17:34

    I senaste numret av Windsurf finns gippskolan del 1. Bästa utrustningen för att lära sig gippa, enligt Peter Hart var, typ 150 lit med ett 6.0. Fanns massor av bra tips på planande gipp resp icke planande gipp.
    Att sätta en snygg planande gipp kräver dock sin träning, nämnas kan ju att systrarna Moreno lärde sig att loopa innan dom kunde gippa!!
    Good luck!

  • pure

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 18:29

    najs.. det nummret har jagtror jag.. ska kolla på det.. eller ska jag börja loopa först 😉

  • calle_b

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 20:56

    Loopa först, annars gör du som jag o fegar…..o fegar….o fegar….. 😉

    Sväng o flappa seglet med god fart är det som gäller.

    Yeah

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lärs sig gippa (stor v.s lite bräda)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.