Senaste nytt Forums Övriga Off Topic "läskig¨" hemsida

  • "läskig¨" hemsida

    Publicerad av alex_ på 2 oktober, 2006 vid 15:17

    Jag har fått i uppdrag att göra en läskig hemsida, och är i despo behov av lite fet inspiration. Kan någon länka till en läskig hemsida
    tackohej

    alex_ svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bill

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 16:19

    Det är väl bara att slumpa något + .de så löser det sig nog:smirk:

  • mr_johan

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 18:39

    här är läken du söker:
    http://www.lunarstorm.se/

  • ola_p

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 19:39

    Vad är defenitionen?

    Oftast äre ju innehållet som är läskigt, sen kan man ju förstärka det med designen runtekring..

  • alex_

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 20:44
    Ola_P wrote:
    Vad är defenitionen?

    Oftast äre ju innehållet som är läskigt, sen kan man ju förstärka det med designen runtekring..
    nu är det så att designen ska vara läskig för innehållet inte är särskillt skrämmande alls men ska ha ett “exorcisten” tema utan att avslöja att det är exorcisten (hur fan lyckas man med det) 😛

  • adde

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 08:05

    Säg såhär: Starkcider är inte läsk(igt)

  • styret

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 08:20

    riktigt klurig uppgift det där.
    ett tips kanske skulle kunna vara att blanda in fotografier som vissa kan finna läskiga eller så.
    en utmärkt fotograf som väcker anstöt hos många, men som kanske kan ses som lite för sexuell men det är upp till dej, är Daniel Knutsen. finns på Fotosidan.se

    nån dov musik som skapar otäck känsla är väl ett tips med.

  • ola_p

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 16:48

    Det rent designmässigt mest creepy jag sett är nog nån helsidesflash, där det rörde sig saker lite i kanten, som ibland ringlade ut över sidan… Svårt att beskriva och jag har nog tyvärr inte kvar nån länk..

  • alex_

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 21:06

    hrm jag får väl sätta mig och kolla genom bunten med skräckfilmer och se om jag kan hitta på nånting… eller gå ut o surfa

  • ian

    Medlem
    4 oktober, 2006 vid 20:37

    svartvita barn i fina kläder med tom blick är läskigt, om du vill ha ljud så nåt sånt hisssande i bakgrunden, kanske ett mörkt rum med nån sorts mouseovergrej som blir som en ficklampa ungefär, läskiga sår, omplåstrade dockor, utebliven mens, spindlar/ormar eller annat lämpligt som rör sig lite lurigt sådär, vassa saker som gör att man ryser (a la tänka på att ta ett hårt tag om bladet på en kniv och dra), hjärtslag, mer barn, naglar som rivs av bakåt och så vidare…. jeje, kände för att storma lite läskiga saker bara

  • alex_

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 16:11

    lyckades jag fånga läskigheten? döm själv! http://www.spex2006.tk

  • styret

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 20:40

    hyffsat. loggan är klockren.
    skulle nog mörka ner bilden ännu mer. överdriva och kasnke lägga på en bruntoning i högdagrar och mellantoner. som det är nu så stänger inte bilden ut mot det övriga svarta utan man ser kanten på bilden.

    men i övrigt giddigt.

  • alex_

    Medlem
    7 oktober, 2006 vid 09:50

    jag är inte såå haj på photoshop, jag är nästan förvånad att jag lyckades så bra…, orginalbilden tänktejag kan vara kul o se o gämföra .9 kika här!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic "läskig¨" hemsida

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.