Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lasta surfprylar på bil ….?

  • Lasta surfprylar på bil ….?

    Publicerad av skutt på 25 april, 2007 vid 14:16

    Hej .
    Någon som har en bra lösning på hur man kan få med sig en vinsurfingbräda samtidigt som man har takbox på bilen , inne i bilen går inte och jag behöver kunna öppna boxen utan att ta ner brädan . Om någon har haft liknande problem och hittat en bra lösning svara gärna.

    Tack C.C

    sea_surf svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • pure

    Medlem
    25 april, 2007 vid 14:45

    Vet inte om det här hjälper men det kanske finns inspiration http://www.surfbox.de

  • Knatte

    Gäst
    25 april, 2007 vid 16:10

    @skutt 379143 wrote:

    Hej .
    Någon som har en bra lösning på hur man kan få med sig en vinsurfingbräda samtidigt som man har takbox på bilen , inne i bilen går inte och jag behöver kunna öppna boxen utan att ta ner brädan . Om någon har haft liknande problem och hittat en bra lösning svara gärna.

    Tack C.C

    Skaffa en smal takbox (60-80 Cm)och förlängda takräcksrör, så funkar det bra. Finns ett par i GBG som kör runt med denna kombon.

  • canoya

    Medlem
    26 april, 2007 vid 07:32

    Om man har en stabil box kan det funka att montera “takräcke” ovanpå boxen och lägga brädan där.

  • Johan!!

    Gäst
    26 april, 2007 vid 11:01

    Eller så bygger man en egen som Drakglenn gjorde i det här galna projektet:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=19445&page=5&highlight=takbox

  • sea_surf

    Medlem
    26 april, 2007 vid 11:50

    Det som Knatte skriver stämmer, en smal takbox funkar. Själv har jag Thule lastbågar och en smal Thule takbox, får plats med 80 cm bred bräda vid sidan om. Boxen öppnas utåt långsidan, rymmer 5-6 segel. Tyvärr blir den ju för smal för att ha bommarna i, på långresor lägger jag dem mellan brädorna, masterna surras fast mellan bräda och box. Kortresor åker master-bommar in i bilen (har kombi).
    /Christer O

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lasta surfprylar på bil ….?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.