Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lätt dubbelbag?

  • Lätt dubbelbag?

    Publicerad av ola_p på 4 augusti, 2009 vid 09:13

    Jag försöker packa med mig alla surfprylar till São Paulo i början av september. Borde precis gå under 32kg om jag får tag på en lätt dubbelbag.

    Da Kines bag med hjul tror jag blir för tung (skall ta och kontrollväga grejerna utan bagar, men det blir nog svårt med en bag som väger 6.5 kg).

    Ska ha med vågsurfbräda, vågbrädan, 4.1, 4.7, 370, 400 och chinooks korta kolbom.

    Skippar jag vågsurfingbrädan så går allt ner i min PL gearbag och väger ~26.5 kg. Tar jag av bombeslaget så borde det vara möjligt att ta med vågsurfbräda också bara bagen är lätt nog.

    Så.. Finns det några bra lätta dubbelbagar?

    ola_p svarade 14 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • earl-grey

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 14:32

    Vad kostar övervikten? :cool2:

  • styret

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 14:39

    Har en simmer trippel.
    har tidigare slängt in vågbräda, freestyle, 3 segel, 2 master en bom.
    landat på 30 kg så den är nog ganska lätt.

    Finns/fanns hos bromma och säkert på surfers med.

  • ola_p

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 15:00
    Earl Grey;564068 wrote:
    Vad kostar övervikten? :cool2:

    Ett windsurfkolli på 23 kg kostar 150 EUR, övervikt på det kostar 50 EUR. Alltså 200EUR för en 32 kg bag. Splittar man det i två väskor så blir det 300 EUR för 2*23 kg. Ett alternativ är ju att lämna vågsurfbrädan hemma och shoppa en på plats. Men om jag får ner det i ett kolli så känns det lika bra att ta med den jag har.

    En halvstor singelbag är ju ett alternativ, oavsett vad man har för bag så vadderar man ju lite extra.

    @styret, 30 kg med så mycket grejer låter ju rätt lätt. Jag får nog kontrollväga lite nogrannare för att se hur mycket bagen kan tillåtas väga.

  • bicless

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 15:54
    Ola_P;564079 wrote:
    Ett windsurfkolli på 23 kg kostar 150 EUR, övervikt på det kostar 50 EUR. Alltså 200EUR för en 32 kg bag. Splittar man det i två väskor så blir det 300 EUR för 2*23 kg. Ett alternativ är ju att lämna vågsurfbrädan hemma och shoppa en på plats. Men om jag får ner det i ett kolli så känns det lika bra att ta med den jag har.

    En halvstor singelbag är ju ett alternativ, oavsett vad man har för bag så vadderar man ju lite extra.

    @styret, 30 kg med så mycket grejer låter ju rätt lätt. Jag får nog kontrollväga lite nogrannare för att se hur mycket bagen kan tillåtas väga.

    Singebagar med sarj kan man ofta få i 2 brädor i. I alla fall om de är lite för stora. Typ http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=42&category_id=13&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

  • ola-h

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 16:43

    Jag tror det bästa faktiskt är at lyckat hitta en riktigt lätt dubbelbag. Då blir det inte så trångt i baggen och man kan lägga i lite extra egen vaddering. Blir det trångt är det riska att prylarna pajjar varandra. Bommar och master ihop med vågsurfbrädor kräver lite mellanlägg.

  • djevulen

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 18:55

    kolla på denna ola,,står iofs inte någon vikt men en tvådelad e ju perfekt
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=46&products_id=743&osCsid=ce676d2e88a8f4f0be51c0f3e11a942c

  • ola_p

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 19:56
    djevulen;564145 wrote:
    kolla på denna ola,,står iofs inte någon vikt men en tvådelad e ju perfekt
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=46&products_id=743&osCsid=ce676d2e88a8f4f0be51c0f3e11a942c

    Det där är ju en kitebag. Blir svårt att få plats i tror jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lätt dubbelbag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.