Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lättare bom?

  • lättare bom?

    Publicerad av tsss på 1 augusti, 2006 vid 21:15

    har en några år gammal NP bom. Tycker den är tung, om jag jämför med min Techno Limit som dock bara når upp till 215.
    Har kollat en del webbshoppar, men ofta sätter man inte ut vikten. Såg att Surfbutiken gjorde det och där var kolbommarna klart lättare, runt kilot. En hel del pengar dock, så jag håller mig till aluminium.
    Så frågan är vilken är den lättaste al-bommen som klarar upp till 230?

    TSSS

    Oregistrerad svarade 17 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surfen

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:09
    tsss wrote:
    har en några år gammal NP bom. Tycker den är tung, om jag jämför med min Techno Limit som dock bara når upp till 215.
    Har kollat en del webbshoppar, men ofta sätter man inte ut vikten. Såg att Surfbutiken gjorde det och där var kolbommarna klart lättare, runt kilot. En hel del pengar dock, så jag håller mig till aluminium.
    Så frågan är vilken är den lättaste al-bommen som klarar upp till 230?

    TSSS

    Har en Alu och Kol från Surfbutiken, visst är kolbommen lättare! Men jag är lika nöjd med dom bägge skönt grepp 29mm.
    ALU Course 182- 244cm 29 mm 2.9kg 1696kr bra bom för lite pengar.

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 augusti, 2006 vid 10:03

    Wallens hemsida har vikter på bommarna. Hittade North al bommar som går upp till drygt 230 . dom väger runt 2,7 kg och kostar under 2 papp.

    tsss wrote:
    har en några år gammal NP bom. Tycker den är tung, om jag jämför med min Techno Limit som dock bara når upp till 215.
    Har kollat en del webbshoppar, men ofta sätter man inte ut vikten. Såg att Surfbutiken gjorde det och där var kolbommarna klart lättare, runt kilot. En hel del pengar dock, så jag håller mig till aluminium.
    Så frågan är vilken är den lättaste al-bommen som klarar upp till 230?

    TSSS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lättare bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.