Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lättviktsstroppar

  • lättviktsstroppar

    Publicerad av jaca på 26 augusti, 2004 vid 09:10

    Hej

    Är det någon som vet om man kan köpa fotstroppar som inte “dubblar” brädans vikt när de blir blöta!? Jag har ett par gamla “Gorilla Grip” (tror jag de heter) som i princip är ett par vadderade nylonband som inte ökar vikt alls, samtidigt som de är tighta och sköna att köra i.

    ola_p svarade 19 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • endy

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:15

    Da Kine Core Contour är No1
    Finns hos surfbutiken http://www.surfbutiken.nu/tillbehor_dakine.shtml

  • jaca

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:27

    Svar till:


    Da Kine Core Contour är No1
    Finns hos surfbutiken http://www.surfbutiken.nu/tillbehor_dakine.shtml

    [/ QUOTE ]Tack! ser kanonbra ut. Jag antar att de är super, men kan någon med erfarenhet av dom ge ett utlåtande? Håller de formen? Är vadderingen shjysst?!

  • endy

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:30

    Jag kör dem på både vågisen och freestylen, blir som nya brädor anser jag iaf, de håller formen grymt eftersom du justerar dem endast när du monterar så kan de inte röra sig, däremot expanderar de lite när du för in foten, men de sitter som gjutet, kommer aldrig köra något annat!

  • jaca

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:34

    Härligt, S220 du har övertygat mig! Priset var OK också, så det är bara att köpa! smile.gif

  • ola_p

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:50

    Det grymmaste man kan ha, att inte ha är som att köra en porsche på tvåan…

  • endy

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 11:06

    Gött, du kommer _inte_ bli missnöjd!

  • matsb

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 11:31

    Klart du ska ha såna…:-)

    Annars blir det ju som nån skrev att köra nåt på tvåan som nån skrev,( i ditt fall din nya krigsmaskin)… smile.gif

    hade
    mats

  • manno

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 12:19

    Fast “gorilla grip” låter ju mycket tuffare! Skicka dom till mig om du skaffa dakine wink.gif
    Passar nog bra till f2s nya “wave gorilla”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 13:20

    Svar till:


    Fast “gorilla grip” låter ju mycket tuffare! Skicka dom till mig om du skaffa dakine wink.gif
    Passar nog bra till f2s nya “wave gorilla”

    [/ QUOTE ]
    Ha! Mina gamla stroppar är säkert tio år gamla, om det räcker. Men funkar lika bra nu som när de var nya! Förövrigt kan man ju tycka att “vanliga” fotstroppar inte har utvecklats så mycket genom tiderna (“nylonband”/neoprenvaddering/kardborreband). Men OK, några undantag finns ju smile.gif

  • jaca

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 13:23

    Svar till:


    Svar till:


    Fast “gorilla grip” låter ju mycket tuffare! Skicka dom till mig om du skaffa dakine wink.gif
    Passar nog bra till f2s nya “wave gorilla”

    [/ QUOTE ]
    Ha! Mina gamla stroppar är säkert tio år gamla, om det räcker. Men funkar lika bra nu som när de var nya! Förövrigt kan man ju tycka att “vanliga” fotstroppar inte har utvecklats så mycket genom tiderna (“nylonband”/neoprenvaddering/kardborreband). Men OK, några undantag finns ju smile.gif

    [/ QUOTE ]
    Oops, var tydligen utloggad….

  • tabi

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:49

    Jag gillade inte mina dakine stroppar… Tyckte jag satt skitdåligt i dem! Flög ur hela tiden, både barfota och med dojjor! Efter mycket meck med storlek, och det är ju inte lätt att ändra direkt… crazy.gif
    Till slut fick jag ordning på det, fick sätta dom tajtare så nu sitter de främre stropparna i mitten hålet fram och längst fram bak. Det funkar bra!

    Bara en liten åsikt när alla säger att dom e så bra… smirk.gif

  • ola_p

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:02

    Det är ju brädans fel inte stropparna!! =)
    jag kör bakstroppen ett hål tightare och hade helst haft framstropparna lite tätare men det blir lite skum vinkel på dom om man ska försöka ha dom tätare… f2 lär ha en extra radda hål för smalare stroppar, smart… PÅ min lilla vågis så sitter stropparna astight så gött!! Blir klart tightare än bakstroppen på freestylen när man satt den tätare. smile.gif
    Kör för övrigt min stroppar i största läget för att komma längre in över brädan i freestyletricken…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lättviktsstroppar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.