Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindskite köpes!

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 18:53

    Eller kanske den fetaste, Slingshot Turbine….den som verkligen funkar.

    [ame=”http://vimeo.com/30623230″]Untitled on Vimeo[/ame]

    9000:- skicket är perfekt, säljes för en kunds räkning.

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 18:58

    Killen bakom mig kör Zephyr och MYCKET större bräda! 🙂 🙂

    [ame=”http://vimeo.com/30794876″]Untitled on Vimeo[/ame]

  • alohasurfer

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 19:05

    Hade vart najs Paul men det överskrider tyvärr min budget rätt fett 😉

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 19:07

    Attans!

    Någon annan som inte vill sitta på stranden kanske? 🙂

  • milkman

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:09
    SkånePaul;689291 wrote:
    Eller kanske den fetaste, Slingshot Turbine….den som verkligen funkar

    Den som verkligen funkar? Antar att du jämför med Zephyr eftersom du refererar till den i nästa inlägg? Rolig att du tycker Zephyren är ett bänkmärke, men kan du inte strunta i skitsnacket i varje tråd? Pinsamt tycker jag.

    Jag hoppas att andra perspektiv än de som du säljer kommer fram till de som vill ge sig in i lättvinds-leken:

    – Om du menar funkar som i lägst vind.. Då är Flysurfers stora drakar helt överlägsna, ingen utav oss som säljer tubar kommer ner i samma låga start.

    – Om du bara pratar lägst vind och tub så tillhör Turbine de som startar tidigast. Men till den ligan bör nog även Ozone Edge 17m läggas

    – Om du pratar drakar med bäst vindspann så är Zephyr riktigt bra, jag har kört den i 4 m/s och håller den fortfarande utan att vara rädd över 10 m/s. En Zephyr och en 8a tror jag tillhör den quiver som ger mest kiting för pengarna idag.

    – Vill du ha en drake utan block, som är lätt på bommen och som startar tidigare än Zephyr så är det värt att testa Edge 17m, då vinner du i höjdtagning också. Kan du offra en halv m/s så testa Zephyr som är gjord för att ligga en bit in i fönstret.

    – Sen kan det vara bra att minnas att Zephyr är på sin tredje generation nu, från att vara första lättvindstuben på riktigt. Det är ny trim och paneldesign i år igen.

    – Jag kan inte och skulle välja att inte tala om eventuella brister i andra märken. Däremot så jag vet att det finns många alternativ numera och många är bra på det de är designade för. Jag hoppas att den som köper kite tar reda på vad kiterna är tänkta till och testar dom.

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 21:54

    Men lugna dig, du blir ju lika upphetsad varje gång! 🙂

    Det är du som är pinsam i denna tråden tycker jag, hela det utlägget p.g.a. av mina fyra ord….. NO offense please! 🙂

    Visa mig skitsnacket tack isåfall och jag har aldrig talat om några brister hos Zephyren, den är bra punkt slut!

    Jag har bara Zephyren att jämföra med därför jag gjort det och har i nån gammal tråd också sagt hur grym den är, men jag kan inte bara blunda för testen vi gjorde back to back under 2,5-3 timmar av extrem lättvind i Egypten förra året eller ska jag det för att inte trampa på några tår?

    Och det var då Turbine vs. Zephyr inget annat, blandat på 3 åkare med mixade brädor, olika vikt, olika kunskaper! Inte Edge 17 m.fl. m.fl.

    Och jag fullständigt skiter i var kiten ligger i fönstret om det är block eller inte på kiten, bomtryck, höjdtagning, för mig är det en sak som gäller: Kan jag kita!? (i min egen definition, ingen annans)

    Turbinen är nu inne på 2 gen, se upp!!! hahahahaha

    Gonatt!

    ps. jag byter kite när det blåser 10m/s och kommer alltid att göra…. 🙂 och killen bakom körde Zephyr men har ingen aning om hans kunskaper i lättvind överhuvudtaget.

  • acemattias

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 23:44

    Sag en bra deal pa en Infinity pa blocket.

    http://www.blocket.se/stockholm/Epic_kites___Screamer_10_LTD_and_Renegade_11m_40298655.htm?ca=15&w=3

    Det at inte nagon av de basta lattvindsdrakarna men priset tycker jag ar riktigt bra.

  • walle

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 18:58

    OM du nu vill ha en tubkite som lättvind… och vill ha en billig kite så kolla in switch “Nitro” 16m2

    Deras 16m2 är speciellt framtagen för lättvindsrace, har själv inte kört den (har en Nitro 10:a) men jag tror TomW har en?

    Du får en ny16m2 kite inkl frakt för 700€ ,alltså ca6300:- för en NY kite.
    leveranstiden e 2-3dagar.

  • alohasurfer

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 19:10

    Är det priset för komplett med bom låter det jäkligt bra Walle! Har en Naish Bolt 16 m2 på gång annars, verkar också vara ett bra alternativ. Körde en Blade Fat Lady 17 m2 i Egypten för ett par veckor sen, det var som att bli dragen av ett tåg!! Blev överriggad redan i 6 sekundmeter, sjukt stabil! Men det verkar inte vara många som kör det märket i Sverige..

  • telekiter

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 19:35

    Jag har en Fat Lady, grym kite! jag kör den upp till ca 10 m/s, vid 8-9 m/s går jag dock på min nya Switch Element 13. Med originalbommen svänger Fat Ladyn lika snabbt (eller snabbare) som min 13 Element med 45 cm bom. Element 13 ska förståss köras med 55 cm bom men det ger ändå lite info om Fat Ladys svänghastighet.

    /Urban.

  • skanepaul

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 19:49

    Priset är inte med bom på Switchen, har hört mycket bra om Nitron 16m annars.

  • ninoh

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 20:54

    Jag kör på switch nitro 16, fråga på om ni undrar något så får ni ärliga svar. pz

  • lima-ko

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 21:24

    Switch ser riktigt bra ut, för 8050 får du en Nitro 16R med bom vilket är ett riktigt bra pris, du kan dock förmodligen köra den med din nuvarande bom utan större problem.
    Själv köpte jag precis en 2005 Slingshot Fuel 17,5 m för 400, det är nog ett ännu bättre pris =P.

  • alohasurfer

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 22:12

    Någon som kört en naish sigma kite (helix, cult, bolt) på 16 kvadrat och vet hur den är? Telekiter, var får man tag på en fat lady?

  • roland

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 22:22

    ahhh lite steffo:) men inte som i gamla tider…..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindskite köpes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.