Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindskite köpes!

  • acemattias

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 23:46
    Alohasurfer;689423 wrote:
    Någon som kört en naish sigma kite (helix, cult, bolt) på 16 kvadrat och vet hur den är? Telekiter, var får man tag på en fat lady?

    Har har dom den,
    http://www.kitesurfwarehouse.com/Blade-fat-lady-light-wind-kitesurfing-kite.html
    Antagligen den mest prisvarda lattvindaren att kopa ny.

  • skanepaul

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 06:34

    Mest prisvärd? 13000:-

    Nu vill jag inte trampa på fler tår, men det är 11900 för en Turbine…. 🙂

  • telekiter

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 07:01

    Köpte min Fat Lady här i höstas; http://www.kitepaddlesurf.com/Blade-Kites_c81.htm

    De skickade till “secret place” i staterna för “ompackning” innan transport till Sverige.

    /Urban.

  • lima-ko

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 07:11

    1099 Brittiska pund är väl ändå 12350ish SEK, eller räknar jag fel Paul ;)?

    Och om vi nu ska jämföra priser så var ju som sagt en Nitro 16R 8050ish med bom ;).

  • svinet

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 07:30
    Alohasurfer;689423 wrote:
    Någon som kört en naish sigma kite (helix, cult, bolt) på 16 kvadrat och vet hur den är? Telekiter, var får man tag på en fat lady?

    Har haft både Cult och Helix i stora storlekar. 2009 och 2010. Culten blir för trög och drar bara rakt fram. Helixen var kanon! Funkade perfa som lättvindskite. Dock inte en utpräglad sådan.

  • dadil

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 07:32
    Lima-ko;689417 wrote:
    Själv köpte jag precis en 2005 Slingshot Fuel 17,5 m för 400, det är nog ett ännu bättre pris =P.

    exakt, jag köpte en 20kvm Rhino -04 för 500:- oanvänd och med bom… med den kan jag köra snyggare i mindre vind än alla andra, stjärnstopp!

  • skanepaul

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 07:43

    Kollade Forex snabbt bara, men man får nog bättre kurs på sitt VISA/Mastercard, Swedbank sålde för 11,7.

  • acemattias

    Medlem
    25 maj, 2012 vid 00:15

    Du har ratt Paul, SS har bra priser pa sina grejor ocksa, t.o.m. om man handlar i Sverige.

    OBS, om nagon overvager att kopa en Fat Lady, kop inte med bom, man far en battre sakrare bom av annat marke for samma $.

  • telekiter

    Medlem
    25 maj, 2012 vid 06:54

    Japp, håller med bommen på Fat Ladyn är verkligen basic. Den gör väl vad den ska med det finns betydligt bättre. Jag har just tagit bort de-powersystemet och monterat ett eget system (kopia på Zeeko-UDS). Har med gott resultat redan testat det systemet på en annan kite och sätter det som sagt nu på Fat Ladyn.

    /Urban.

  • t_h_s

    Medlem
    25 maj, 2012 vid 07:13
    Alohasurfer;689423 wrote:
    Någon som kört en naish sigma kite (helix, cult, bolt) på 16 kvadrat och vet hur den är? Telekiter, var får man tag på en fat lady?

    Hör med Anders på Nolimitsports. Han tar in Blade kites. Jag tror även det finns återförsäljare i Gbg men det är Anders som tar in dem.
    Efter mycket googlande och mindre provande (få som har lättvindskites) så är jag helt inne på Fat Lady. Den ser imponerande lättsvängd ut vad jag har sett.
    http://www.nolimitsports.se/

  • mjersen

    Medlem
    25 maj, 2012 vid 07:24
  • borste

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 20:45

    Fat Lady verkar ju vara riktigt bra – glad blir jag då vi säljer dem nu i detta land. Har dock inte testat dem än.

  • _dave

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 21:27
    Telekiter;689529 wrote:
    Japp, håller med bommen på Fat Ladyn är verkligen basic. Den gör väl vad den ska med det finns betydligt bättre. Jag har just tagit bort de-powersystemet och monterat ett eget system (kopia på Zeeko-UDS). Har med gott resultat redan testat det systemet på en annan kite och sätter det som sagt nu på Fat Ladyn.

    /Urban.

    Just checked the vid for the zeeko bar. Totally cool design! How do you make the stopper thing which captures the two prussic gizmos?

  • telekiter

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 21:35

    Har inte gjort nån stopper, kör bara med en prussic knot på en sida. Man kan både push and pull på samma tamp. Man behöver dock ett block på toppen annars är det waaay to much friction.

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

  • _dave

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 21:43
    Telekiter;690314 wrote:
    Har inte gjort nån stopper, kör bara med en prussic knot på en sida. Man kan både push and pull på samma tamp. Man behöver dock ett block på toppen annars är det waaay to much friction.

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

    Fungera den prussic knot som en stopper? Ta gärna en bild 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindskite köpes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.