Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Lättvindskites erfarenhet ?

  • Lättvindskites erfarenhet ?

    Publicerad av niss på 31 maj, 2012 vid 20:26

    Funderar på en lättvindskite. 16-18 m2. Är Slingshot Turbine bra? Är ej sugen på foilkites, utan uppblåsbara. Har någon provat crossbow 16 m2 ? Någon annan kite som rekommenderas?

    thomas-stenqvist svarade 11 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 21:15

    Liknande ämne har nyligen diskuterats lite [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=86959″]här[/ame] och [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=86965″]här[/ame], kolla lite där.

  • ursuspolaris

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 14:32

    Just när alla verkat lägga ner debatten “Vilket kite brand är bäst” så verkar det som om slaget står om “Vilken lättvinds kite är bäst”. Mycket upprörda känslor. Utan att ha prövat någon så kan jag svara på din fråga, Ja den är bra. Det är Ozone Zephyr, Blade Fat Lady och North Dyno också. Det verkar vara mer en fråga om religion än kiteing vilken man tycker är bäst 🙂

  • walle

    Medlem
    12 juni, 2012 vid 20:00

    oavsett vad alla säger så är lättvindskite helt jävla ointressant så fort du lärt dig ta höjd PUNKT!

  • cortex

    Medlem
    13 juni, 2012 vid 15:16

    Du får väl säga till när du lärt dig ta höjd Walle… då kan du ju sälja din lättvindskite till niss. 😀

    /Kaj

  • walle

    Medlem
    13 juni, 2012 vid 16:45
    Cortex;691015 wrote:
    Du får väl säga till när du lärt dig ta höjd Walle… då kan du ju sälja din lättvindskite till niss. 😀

    /Kaj

    😀

    Allt bra med dig annars?

  • cortex

    Medlem
    13 juni, 2012 vid 18:18

    Jodå, det är fin-fint här. Har haft en kanon-vinter där jag hann beta av att kite’a i Spanien, Kap Verde, San Diego, Hawaii, Sälen och Portugal. Så den här säsongen blir svår att toppa.
    Nu blir det mest att hänga i kabelparken på Arlanda eftersom det varit totalt vaccum den senaste tiden då jag varit ledig…

    Själv då?

  • walle

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 18:39

    Legat lågt med surfingen under höst/vintern..

    Magen strulade och orken i kroppen försvann lite i Höstas, vet inte var det var men e helt ok nu och kör väl så ofta jag e ledig och det blåser!

    Tro det eller ej men det går att hitta ledig tid även för en mer än fulltidsjobbande 6 barns farsa!!!

    Vi har ju relativt bra med bris här i norra småland också 🙂

    Blir till att lära största grabben i år, tyvärr lite för liten för sin ålder så vi får se hur det går… får väl sätta han på chipsdiet 😉

  • cortex

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:55

    Coolt! Jag ska försöka lära Wille (fyller 6 i juli) att kite’a på vatten i år. Han körde snowkite för första gången i Sälen i år. 🙂
    Tror dock att det tar ett år till innan det kommer att funka, han behöver nog mest få vattenvana (dvs bodydragga) i sommar.
    Flysurfer Viron är klockren för ändamålet att lära ut till småknattar med…

    Själv ska jag passa på att köra en hel del lättvind i sköna sommarbrisar tror jag, lite lättare att övertala familjen att hänga med ner till stranden när det inte blåser huggorm. 😀
    Ska försöka plocka med lite tricks jag filat på i kabeln och träna på med en fet Speed3’a på plattvatten, ska bli skoj. Annars är det vågkiting som gäller för hela slanten för mig just nu.

    Kommer nog att vara en del i Varberg verkar det som, vi kanske syns där?

    /Kaj

  • danger

    Medlem
    19 juni, 2012 vid 22:17

    Får lägga till Naish till listan över märken som erbjuder lättvindskites… ska bli kul att prova denna!
    fly-s.jpg
    http://www.bigwindsblog.com/2012/06/15/2012-naish-fly/

  • cortex

    Medlem
    21 juni, 2012 vid 10:05

    Oj vad lättvind är tråkigt… eller INTE!

    Flysurfer släppte idag sin senaste vid med de nya Speed3 CE-kitesen. Det blåste aldrig mer än 15 knop (typ 7.5 m/s) i någon av klippen. Kul med egen personlig kabelpark. 😀

    [ame=”http://vimeo.com/44438376″]Flysurfer Kiteboarding presents NO MERCY on Vimeo[/ame]

    Rätt fet video va?

    /Kaj

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    25 juni, 2012 vid 08:47

    Provade en 17 m2 på midsommar dagen körde endast i shorts riktigt nice blåste 5 m/s, sedan började det blåsa fan va glad jag blev och riggade en 12,a.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Lättvindskites erfarenhet ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.