Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lättvindsmonster?

  • atte

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 19:12

    @andi_j 403669 wrote:

    Håller helt klart med Nic! Finns inget värre än när man måste göra “the walk of shame” bara för att vinden inte är tillräcklig för att hålla höjden.
    Och allvarligt talat hur kul är det egentligen att kitea när det blåser mindre än 5-6 m/s! alla vet ju dessutom att här i svedala så är aldrig vinden konstant vilket innebär att om det blåser 6 m/s så är det allt från 0 m/s till just 6 m/s.

    Måste säga att dom stabilaste vindarna är runt 5-6m/s som jag har upplevt det.
    Kör själv med Speed 2 19 och den funkar fint att hoppa med från 5-6 m/s skulle man väga 20 kg mindre så hade man kunnat hoppa mycket tidigare men nu väger man 90+:blush:

    Atte

  • eddie

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 19:56

    Mycket tidigare?
    Du menar att jag kan hoppa med en Speed2 kring 3-4 m/s??

    Tack, men nej tack.

  • larssa

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 21:34

    Har du testat T2?

  • telekiter

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 06:56

    @hengo 403730 wrote:

    Vi har väldigt ofta 5-6m/s här, relativt konstant vind. Tycker det är skitkul att kita vid 6m/s kan göra ungefär samma grejor då som vid 8m/s. hoppar inte med draken, precis som jag skrev

    Jag har en Waroo 17 (-07) och kör med en Ocean Rodeo Mako surf (150×34) och väger 90 kg. Jag håller höjd och kan ha “kul” om det är stadigt 5 m/s. Kite drar som traktor men är ju inte hypersnabb i svängarna direkt. Den har en brutalt häng i sig och funkar grymt fint för lite wake style. Min bräda är dessutom rätt tungdriven så jag tror den kiten skulle va ett alternativ för dig då du även är betydligt lättare än mig. Topp end är för mig ca 10 m/s.

    /Urban.

  • milkman

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 07:53

    Byt bräda till en Skim. Kapar någon m/s också.
    Denna gillar många:
    http://www.nobilekiteboarding.com/html/boards_skimboard.htm
    ska testa min själv vilken dag som helst – bara vi får över 3 m/s någon gång. Hata stockholm.
    Någon på framsidan vill adoptera en stockholmare som pratar för mycket??

  • sourra

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:03

    @Milkman 403922 wrote:

    Hata stockholm.
    Någon på framsidan vill adoptera en stockholmare som pratar för mycket??

    Du kan få bo i vårt källarförråd som en son som man skäms över.

  • wakenils

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:09

    @sourra 403926 wrote:

    Du kan få bo i vårt källarförråd som en son som man skäms över.

    Får ni plats där båda två då?

  • sourra

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:17

    @WakeNils 403929 wrote:

    Får ni plats där båda två då?

    Du har fått det om bakfoten Niels. Jag är en pojkvän att skämmas för, inte en son. Således har jag privilegiet att sova i vindsförrådet.

  • gh0st

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:47

    Jag skulle nog ändå tänka på att byta brädan. Antingen till en Nobile Skimm eller till en Nobile 666 EXT om du vill ha kvar känslan av att köra på en schysst twintip bräda. Det ger lätt motsvarigheten av 2-4m2 extra kitestorlek.
    Annars kan man ju faktiskt testa lite foils, för lättvind är det nog inte mycket som slår det.

  • milkman

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 13:32

    @sourra 403930 wrote:

    Du har fått det om bakfoten Niels. Jag är en pojkvän att skämmas för, inte en son. Således har jag privilegiet att sova i vindsförrådet.

    Haha… Jag är lite för fet för att passera som son.. Eller det är klart, kanske bara mer att skämmas över.

  • kasimir

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 18:04

    Ta och flytta hit Hengo jag flyttade ju till Skelle ett halvår dags för ett nytt utbyte, allt måste ha en jämnvikt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lättvindsmonster?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.