• fate

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 18:03

    Det var ju inte så uttömande beskrivning…

    Måste säga som alla andra, gå en kurs om du inte har gjort det.

    Länken nedan visar hur man gör.

    http://www.kitefilm.com/video/launching_thekite.wmv

    Något tips kan väl vara att det kanske blåser för lite? Starta lite längre in i vindfönstret.

    Släpp ut bomen ganska långt.

    Om du beskriver lite mer vad som händer så kanske det är lättare att hjälpa till.

  • simoneburgess

    Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:07

    Jag har hört att bland surfare vid Falsterbo-området är det kutym att skrika “GEROONIMOO” varje gång man launchar. Gör det. Man vill ju inte stöta sig med de som redan hänger där.

  • fate

    Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:09

    Det kanske är det som är problemet, bara för att du inte skriker det så kommer det någon local och hänger i kiten…

    och min erfarenhet är att det är svårare att luncha när någon hänger i kiten.

  • kitetarzan

    Medlem
    3 augusti, 2007 vid 20:21

    Jag fattar ingenting…att luncha har val aldrig varit svart???
    Det basta ar ju att selen sitter sa bra over kulan forsta timmen…

  • simoneburgess

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 08:45

    Sorry att vi driver lite med dig. Men ge lite mer utförlig beskrivning så kanske vi kan hjälpa 😉

  • imported_lars

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 09:14

    @Falsterbo 402012 wrote:

    Ibland går det bra, ibland går det mindre bra för mig att launcha min kite. Är det någon som har lite småknep eller tips?

    Som sagt, börja med att beskriva lite mer! Vad har du för kite, är det självlaunch eller “vanlig” som är problemet, är det svårt i alla vindar, hur gör du när du launchar nu och det inte går så bra?

  • falsterbo

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 16:33

    Hehehe nee de lungt, och förresten launch problemet löste sig. När man gör fel vid launchning så går det åt helvete vilket innebär att man lär sig nått av misstagen. Trevlig kväll!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.