Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS Fult ös!!!!!!!!!!!!!

  • LBWS Fult ös!!!!!!!!!!!!!

    Publicerad av alexxx på 4 oktober, 2009 vid 17:39

    Om intresse finns så tänkte vi göra ett försök till nästa helg. Som det ser ut nu blir det lite mer “lagom” vind till helgen.
    De skulle va kanon om dom som e intresserad å inte tycker att det e för kallt, anmäler sitt intresse i denna tråden, så vi vet ungefär hur många som e sugna!

    Alex

    alexxx svarade 14 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • filiplomma

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:11

    Nästa helg jobbar jag inte, ställer upp om det är vind.

  • klang

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:05

    kommer 😛

  • alexasu

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:12

    asså, jag blir så trött på den här sporten! antingen så blåser det ingenting och man blir sjukt frustrerad för att man aldrig kommer ut vilket leder till att när det väl kommer ett par blåsiga veckor så försummar man precis allt annat och kommer därmed så långt efter i plugget att man måste stanna hemma och plugga fast att det blåser och blir således grymt frustrerad och sticker ut ändå, glömmer selen hemma och för köra fram och tillbaks från skanör bara för att komma hem och inse att man är annu en vecka efter i plugget och att det är en fysisk omöjlighet att jobba ikapp innan duggan och att det ska fortsätta blåsa minst en vecka till. och dessutom har man nya segel.

  • pelle_o

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:22

    Fanns det inget vatten i Habo eller varför körde ni inte??????

  • teamrider

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 20:38

    Jag är på om det blir vind (som är ett högst väsentligt element för att hålla en vindsurfingtävling).

  • teamrider

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 20:40
    Pelle_O;581324 wrote:
    Fanns det inget vatten i Habo eller varför körde ni inte??????

    Slalomtävling i förhållande som de i helgen är kanske inte helt optimala. I söndags hade vi 25 m/s i medelvind mitt på dagen. Dessutom var halva klubbens slalomgäng uppe och körde SM i Speed i TT…

  • skarabe

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 12:28

    Jag är på bröllop på lördag, men det finns en teoretisk chans att jag kan på söndag..

    Apropå bojarna – kan man inte lägga ut en boj utanför revet nu i veckan när det är lite lugnare vatten? Sen kan man ju anpassa placeringen av en boj innanför revet efter vilken vindriktning det är. Då får vi en bana med både vågor och plattvatten – lite för alla. Annars är det nästan helt meningslöst för oss med vågprylar att vara med. Vår enda chans är ju att komma ikapp er speedare när ni kastfallsgippar runt bojarna..

  • joth

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 17:29
    skarabe;581544 wrote:
    Jag är på bröllop på lördag, men det finns en teoretisk chans att jag kan på söndag..

    Apropå bojarna – kan man inte lägga ut en boj utanför revet nu i veckan när det är lite lugnare vatten? Sen kan man ju anpassa placeringen av en boj innanför revet efter vilken vindriktning det är. Då får vi en bana med både vågor och plattvatten – lite för alla. Annars är det nästan helt meningslöst för oss med vågprylar att vara med. Vår enda chans är ju att komma ikapp er speedare när ni kastfallsgippar runt bojarna..

    Så länge vattnet håller sig som i lördags förmiddag är det ok men mot slutet av dagen hade det droppat 20 -30cm och då är det för grunt för att vara säkert, i alla fall för slalomprylar med större fenor. Blir det grunt så antingen får ni ha det helt utför revet eller innanför. Lägsta nivå på revet är ju bara 10-20 cm och det är livsfarligt.

    och det blåste runt 13-17 hela tiden och var choppigt så vågprylarna gick nog ung lika fort som slalom. I allafall för oss amatörer.

    BTW så kan jag inte i helgen…

  • klang

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 14:54

    Ser inte lovande ut i Lomma bukten denna helgen heller, så vi flyttar till nästa helg… den 24-25 oktober. Följ info på surfzone och på LBWS.com

  • alexxx

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 10:48

    Ja då va det dags för ytterligare en helg utan vind:mad: Men det borde ju innebära att chansen för vind nästa helg ökar å har vi riktig tur så e det lite varmare oxå.
    Vatten tempen e ju fortfarande ok.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS Fult ös!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.