Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ledat frontbeslag… nu med förtydligande…

  • Ledat frontbeslag… nu med förtydligande…

    Publicerad av adde på 21 september, 2003 vid 12:44

    Med hög bomplacering och låg clew så blir vinkeln mellan masten och bommen inte ens nära 90 grader. Jag kör nu med FS, all carbon, som har ledat front-beslag – men för övrigt är det ett rätt så tråkigt beslag. I dagsläget verkar det vara helt ute med ledade framdelar, bara HPL vad jag kan komma på (rackarns fina bommar f.ö.) och no limitz control-phreak har streamlineds nya coola beslag – men det känns lite som överkurs…

    Jag menar alltså ledat i den betydelsen att bommen och masten inte behöver bilda en rät vinkel…

    Någon som har bomkoll?

    /adde

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • zehlertz

    Medlem
    21 september, 2003 vid 14:55

    NP´s X5 alubommar har ledat frontbeslag, men du kanske vill ah finare prylar?

    enligt SP så föreslog dom T8 aluminiumet före ledat frontbeslag då jag köpte bom i våras…

    det skulle göra större skillnad med bättre alu än med ledat… men nu köpte jag mig en X5 a som inte var så dyr (2000SEK)…visst ingen roysrolls men duger gott åt mig. (Den både ser o känns bättre när bommen sluter åt helt runt bommen….blir så jävla skum vinkel på det annars….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2003 vid 04:45

    Chinooks kolbommar har nytt ledat frontbeslag, de funkar på alla master från normala till skinny utan att behöva använda nåt mellanlägg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2003 vid 20:55

    Ja, Chinooks kolbommar är ledade i den betydelsen att bommen och masten inte behöver bilda en rät vinkel. Att de funkar för olika mastdiameter var bara ett tillägg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ledat frontbeslag… nu med förtydligande…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.