• gurra1978

    Medlem
    27 december, 2007 vid 17:33

    Trevligt med lite bilder. Det såg rätt ok ut det där. Imorgon lär det väl bli ok också och sen så smäller de på lördag : )

  • lars_k

    Medlem
    27 december, 2007 vid 17:40

    Japp. Kan bli Lejet tre dar i rad om man är ihärdig. 🙂

  • robinthewater

    Medlem
    27 december, 2007 vid 22:59

    Visst var det bra! Kul att jämföra min framåt med Mattias. Exakt samma position men Mattias har betydligt bättre höjd. Kan det bero på att han faktiskt hoppar på en våg och jag inte gör det av bilden att döma?

    Jag tar hand om familjen i morgon fredag men på Lördag hoppas jag på lite segling i Läjet igen. Dessutom blir det nog bättre riktning på Lördag.

  • s31

    Medlem
    29 december, 2007 vid 20:19

    Schyssta bilder trots det dåliga ljuset. Jag laddade på en som det kändes hysat delayed framåt, undrar om det var den du fick?

    Blev det nåt idag (lördag) förresten? Jag måste fått nån giftalg i halsen i torsdags – fick sitta hemma och dricka varm choklad idag istället…

    :santa:
    //Mathias

  • gurra1978

    Medlem
    29 december, 2007 vid 21:53
    S31;435962 wrote:
    Schyssta bilder trots det dåliga ljuset. Jag laddade på en som det kändes hysat delayed framåt, undrar om det var den du fick?

    Blev det nåt idag (lördag) förresten? Jag måste fått nån giftalg i halsen i torsdags – fick sitta hemma och dricka varm choklad idag istället…

    :santa:
    //Mathias

    Det var en bra dag i Lejet med 4.2 och några riktigt fina vågor. Sju seglare i början typ sen var vi bara två på slutet. Rätt nice tills min lånade kolbom gick av och böjdes väldigt konstigt : )

    071229.jpg

    Gott nytt år!

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2007 vid 08:07

    @S31 435962 wrote:

    Schyssta bilder trots det dåliga ljuset. Jag laddade på en som det kändes hysat delayed framåt, undrar om det var den du fick?

    Blev det nåt idag (lördag) förresten? Jag måste fått nån giftalg i halsen i torsdags – fick sitta hemma och dricka varm choklad idag istället…

    :santa:
    //Mathias

    Giftalg kanske det var, tyckte vattnet såg ovanligt brunt och räligt ut… Jag var också helt utslagen igår. Kom inte närmre surf än att sitta hemma och kolla apel-webbkameran. Fan.

    Japp. Det var en najs delayed framåt du laddade. Kanske vi får se hur den såg ut från din hjälmkamera…? 😉

  • surfslusken

    Medlem
    30 december, 2007 vid 21:27

    @gurra1978 435980 wrote:

    Det var en bra dag i Lejet med 4.2 och några riktigt fina vågor. Sju seglare i början typ sen var vi bara två på slutet. Rätt nice tills min lånade kolbom gick av och böjdes väldigt konstigt : )

    071229.jpg

    Gott nytt år!

    Kol?? Möjligen kolstål som den ser ut. Men de mest mystiska på bilden (förutom din nuna) e dom där ögglorna som hänger på bommen! Kör du me 12″ tampar??

  • gurra1978

    Medlem
    30 december, 2007 vid 21:43

    Jag har knäckt 3 kolbommar under min tid som vindsurfare och de två tidigare har gått rakt av. Det som hände denna var fan riktigt skumt. Men om man kollar i bomröret så ser man bara kolfiber och inget annat. Det måste varit en oerhörd kraft som knäckte röret samtidigt som rörelseenergin fick främre bomröret att vrida kolfibrerna så en krökning nedåt skedde. Det vet ju du allt om, dvs krökning och hur allt då går i en nedåt gående spiral 😉

    Jag kör med 24 tampar men ditt djupseende är säkert grumligt då du säkert startat nyårsfirandet redan nu.

    Glöm inte att skicka lite elaka inlägg från Sydafrika nu i januari och februari. Konfen behöver folk som säger vad de tycker, även om det inte alltid är så lämpligt :laugh: :laugh: :laugh:

  • ola_p

    Medlem
    30 december, 2007 vid 22:16

    Är fibrerna verkligen söndervridna? Känns troligare att det är en skarv som bara varit limmad…

    Å fixa längre tampar, det där ser ju fånigt ut. 😉

  • surfslusken

    Medlem
    30 december, 2007 vid 23:54

    @gurra1978 436095 wrote:

    Det vet ju du allt om, dvs krökning och hur allt då går i en nedåt gående spiral 😉

    Jag kör med 24 tampar men ditt djupseende är säkert grumligt då du säkert startat nyårsfirandet redan nu.

    Glöm inte att skicka lite elaka inlägg från Sydafrika nu i januari och februari. Konfen behöver folk som säger vad de tycker, även om det inte alltid är så lämpligt :laugh: :laugh: :laugh:

    Snacka inte me dom där korta tamparna din tomte!!! Visst har de blivit en del (åt helvete för mkt) kröka senaste månaden, men så blir de ju alltid i december 🙁
    Och varför skulle JAG börja skriva ELAKA inlägg för?? Har ja ju aldrig gjort förr, så får man inga kompisar. Kanske nåt du borde tänka på??? O om du tror ja ska sitta i Sydafrika o va bitter så tror du SÅ fel. Bitterheten kommer ja dränka i de lokala rötjutet!!

    Hmmm….undra om de e nån ide packa me nå surfprylar överhuvudtaget??

  • rrd

    Medlem
    31 december, 2007 vid 09:11

    Hej!

    Håller med om att det blev en riktigt bra säsongsavslutning på 2007 års surf i Lejet med 4,7/4,1 o RRD WCH 70 ltd. Fina vågor o bra vindriktning o fin vågridning men lite överriggat.

    Ang bom så är nog det vanligaste felet att epoxyn inte har kommit in överallt som den ska vid tillverkn. Men det borde ske under vakuum men det kanske är svårt att få det bra iallafall. Skillnaden mellan kolfiber och glasfiber eller metall är just att det är behåller sin styvet tills det brister. Dvs mattas inte succesivt. Samt att det är oslagbart lätt.

    Ang tampar borde du testa 26″ eller kanske tom 28″ om du inte gjort det. Ger mer rörelsefrihet och tidigare planing. Det tar lite tid att vänja sig vid. Jag kör NP 26″ till freestyle/freewave o wave och har riktigt smala bomrör vilket ger ännu lite längre tamp. OBS att det skiljer en hel del i längd mellan olika märken trots att de uppger samma längd.

    Gick just ner till viken o kollade på lite småvågor som rullade in. Det är svårt att tro att man var ute och surfade för någon dag sedan när det känns så kallt och offseason idag.

    Själv har jag rekord i antalet surfdagar någonsin och ser fram emot 2008 års säsong.

    Gott Nytt Surfår

    //Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    31 december, 2007 vid 09:44

    Kan bara hålla med om att 2007 har haft en riktigt fin avslutning. Kunde bara ta mig till Torö 2 ggr denna vecka trots vind och vågor varje dag. Hade dock kalas båda gångerna. Bommen: tror inte en äkta monocoque skulle se ut så där, det säljs tyvärr bommar med en massa skarvar under epitetet monocoque … Å andra sidan kan allt gå sönder om man laddar hårt – och det gör ju som bekant Gurra – way to go!

    Gott nytt år på er allesammans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jesper 08 B

  • gurra1978

    Medlem
    31 december, 2007 vid 11:28

    Jag blev osäker på vilken längd jag kör med så jag var tvungen att gå ner till källaren och glo på bommen. Det är ju 28 tampar jag kör med och inte 24. Jag håller fullkomligt med dig Magnus, det är mycket mycket bättre.

    Härligt att Torö levererat fina dagar. Jag är så sugen på att skaffa mig en SUP efter att sett alla härliga bilder från Torö.

    Gott nytt år

  • surfslusken

    Medlem
    31 december, 2007 vid 13:01

    De e bara lastbilschaffisar o kärringar som kör me kortare tampar än 30″!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.