Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lejet ikväll?

  • Lejet ikväll?

    Publicerad av mes på 24 maj, 2006 vid 10:13

    Hej ni,
    Lejet eller Apel ikväll? Jag är otränad och ovan så jag vill ha snälla vågor… syd är väl bättre (har jag hört) i Lejet!? Eljest blir det Torkelstorp och gippträning…
    🙂

    kate svarade 17 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mes

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:20

    Ja!?

    Enligt Onsalamätaren vred vinden precis från rak syd till rak väst…och det börjar regna. Vart åker ni?
    …en stackare som försöker jobba dubbelt så fort för att komma ut på vattnet men ändå inte hinner med….stöööön….

  • adde

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:43
    mes wrote:
    Ja!?

    Enligt Onsalamätaren vred vinden precis från rak syd till rak väst…och det börjar regna. Vart åker ni?
    …en stackare som försöker jobba dubbelt så fort för att komma ut på vattnet men ändå inte hinner med….stöööön….

    Allvartligt talat så är nog Onsalamätaren fel… verkar bara klara syd och väst.. inget imellan

  • mes

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:52
    adde wrote:
    mes wrote:
    Ja!?

    Enligt Onsalamätaren vred vinden precis från rak syd till rak väst…och det börjar regna. Vart åker ni?
    …en stackare som försöker jobba dubbelt så fort för att komma ut på vattnet men ändå inte hinner med….stöööön….

    Allvartligt talat så är nog Onsalamätaren fel… verkar bara klara syd och väst.. inget imellan

    Apelvikens mätare verkar också stelopererad…vart ska man då??? Jag måste jobba en halvtimme till…

  • lars_k

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:59

    Frågar mej samma. Anholt droppade ner till 9 m/s nyss och DMI:s prognos ser inge vidare ut för ikväll. Kanske lägga ner och satsa på en tidig morgon i Lejet eller Hstd istället…

  • adde

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 14:08
    Lars_K wrote:
    Frågar mej samma. Anholt droppade ner till 9 m/s nyss och DMI:s prognos ser inge vidare ut för ikväll. Kanske lägga ner och satsa på en tidig morgon i Lejet eller Hstd istället…

    Passerad ju precis en regnfront här i götet, det fixar sig tills kvällen!!

  • mes

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 14:28
    adde wrote:
    Lars_K wrote:
    Frågar mej samma. Anholt droppade ner till 9 m/s nyss och DMI:s prognos ser inge vidare ut för ikväll. Kanske lägga ner och satsa på en tidig morgon i Lejet eller Hstd istället…

    Passerad ju precis en regnfront här i götet, det fixar sig tills kvällen!!

    Hemliga Arne…
    Fixar sig som i Lejet eller ….Torkel är mitt alternativ för att bara få komma ut på vattenet och slippa sitta i bilen 6 mil extra…
    Å så Lejet i morgon bitti… Jag är rookie både på västkusten och på vågor därav mina dumma frågor…ta min hand och led mig tilljuset! Enligt DMI så blir det vind i morgon i Lejet och då kan jag lugnt finåka i torkels ikväll …orkar inte två vågdagar på raken….

    Om jag tolkar DMI rätt så är det 8-11 nu med ssv och i morgon vrider mot v och lite ökande….stämmer det?

  • adde

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 15:25

    Onsala ökar nu iaf… tror jag drar ned till läjet… kanske kollar torpet på vägen ned är det tillräckligt sydligt kanske man stannar där… är ju en surfdag imorgon också…

    /adde

  • kate

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 20:03

    Kongo!
    Om du drar till Halmstad: Ring mig!!! Antar att det är tidligt som gäller?
    Kate 0736-576234

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lejet ikväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.