Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Letar efter ett crossover 3.7 och eller sc-6 370 mast

  • Letar efter ett crossover 3.7 och eller sc-6 370 mast

    Publicerad av pure på 7 oktober, 2008 vid 16:49

    Har haft 4.2 som minsta segel i min crossover linje men ångrade att jag inte köpte ett 3.7 också för att klara av dom där riktigt roliga dagarna.. Är det nån som trycker på ett crossover 3.7 från helst 07 men även 08 och 06 går bra..

    Kan få tag på ett nytt 08 men vet inte om jag har lust att lägga ut så mycket pengar med tanke på hur svag vinden är i dessa klimat förändrings tider 🙂

    Sen behöver jag en sc-6 370 mast att bära upp denna flagga till segel men det verkar inte vara lätt att hitta på varken SP eller skidsport bromma. vart skall man då vända sig? Finns det nån bra onlineshop utomlands som säljer mycket simmer prylar?

    Vet att man kan skriva i köpes men det verkar inte vara så välbesökt och skulle helst vilja ha grejerna igår..

    dr-masse svarade 15 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:58

    Du kanske kan köpa en Powerex mast från Onwater.se? Identiska master med Simmer….

  • rasmus_w

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:58

    3.7-vind kan vara rätt brutala förhållanden. Jag har en känsla av att en rdm i den längden troligen blir “billigare” än en sdm i längden.

  • s66

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:34

    Du kan köpa mitt Icon 08, helt nytt billigt. Ring gärna 0709 546676

    Mvh Andreas

  • sajmon

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:44

    Då passar jag på att få folk uppmärksammade på mina behov. Nu när tråden ändå dök upp 😛
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=20699

  • s66

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 05:51

    Glömde att skriva att seglet är ett 3,8 och är i färgen svart/vit

    Mvh Andreas

  • pure

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 17:16

    Tack för alla svar och medelande.. det blir nog att jag köper en ny 3.7:a men sc6 370 verkar vara svårare så där får det väl bli att köpa en som liknar sc-6:an bäst..

  • snaffe

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 18:38

    förstår inte varför du inte satsar på en rdm mast. har själv ett crossover 5,0 som jag hör på simmer rdm och det fungerar skitbra. powerex och gun fungerar säkert bra också.

  • pure

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 18:41

    @snaffe 506867 wrote:

    förstår inte varför du inte satsar på en rdm mast. har själv ett crossover 5,0 som jag hör på simmer rdm och det fungerar skitbra. powerex och gun fungerar säkert bra också.

    Jag är inte helt främmande för rdm.. har sdm mast förlängare.. men det går ju alltid att köpa nytt. Men det viktigaste är att jag får en mast som har precis den böjkurvan som seglet är sytt efter. Jag har sc-6 med mina andra crossovers och är riktigt nöjd.

  • doc

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 22:05

    Jag tycker inte du ska stirra dig blind på just Crossover i 3.7. Det är mycket mer av/på än t.ex. Icon som är mer förlåtande vilket man vill ha i hårda vindar. Det var största anledningen till att jag sålde av alla mina Crossover. En 3.8 Icon skulle nog vara ett bättre val. Eller X-flex/Vision. Mjukare och lättare att reglera kraften.

  • pure

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:54

    Fick tag på ett begagnat crossover 3.7 från SP tillslut men det verkar som om dom slutat tillverka SC-6 370 . Har kollat runt lite på olika online shoppar i europa som simmer har på sim återförsäljare lista men alla har slut på denna mast.

    Jag kör ju med SDM mast till mina andra crossovers.. helst vill man ju ha samma känsla i hela linjen om det går så frågan är om jag skall.

    1. Köpa en SDM mast av annat märke som har liknande egenskaper
    eller
    2. Köpa simmer RDM som är anpassad efter det seglet

    Tykte att dom var så förbannat dyra dom där rdm:erna.. så frågan är om det är värt det rent kostnadsmässigt?

  • danneman

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 18:59

    2295:- gun rdm 65% jag köpte en i lördags funkar grymt..
    den lär funka till daj Pure.. jag kör en gammal 370, 75 % gun loop std till min 3.7a crossover funkar bra den med.

  • pure

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 19:09

    har haft lite gunsails innan och har varit nöjd så det kan va en idé ,,

  • ramrob

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 09:02

    Hej,

    Jag har en Arrows Lance 30 370 i perfekt skick till salu. Arrows är “soft top”, samma som Simmer, så det borde fung bra. Jag är i Gbg så du kan provrigga först. 500:-
    Ramon 031-912778 / 0707-945747 ramrob@swipnet.se

  • dr-masse

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 09:03

    Tycker du skall satsa på rdm, faktiskt. Jag tycker det är helt överlägset i mindre segel. Det finns ju en del 60% rdm, typ, som är lite billigare?

  • pure

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 11:34

    @dr Masse 510103 wrote:

    Tycker du skall satsa på rdm, faktiskt. Jag tycker det är helt överlägset i mindre segel. Det finns ju en del 60% rdm, typ, som är lite billigare?

    Läste det nån annan stans att det passade bäst just till mindre segel.. vart går gränsen för litet segel? 4.7?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Letar efter ett crossover 3.7 och eller sc-6 370 mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.