Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Leucate april 07-anmälning senast 30/1

  • jester

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 22:02

    Hmmm… Hur seriös är den här tävlingen egentligen? Massa läkarintyg osv? Verkar lite fjantigt…

  • getwet

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 03:30

    En tanke Jester är att det kanske är så att organisatören kan bli ansvarig för eventuella problem med de tävlande, kanske är så i Frankrike.
    Ytterligare en tanke är att Naish som är ett amerikanskt företag vill friskriva/kontrollera så mycket som möjligt så man inte åker på något skit, i USA vet man ju hur det går till med skadeståndskrav mm.
    En gissning bara…..
    Vi lär nog få reda på varför man kräver ett läkarintyg och det finns troligen en vettig anledning.

  • jester

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 07:17

    Jag trodde detta var en amatör-tävling, verkar lite för seriöst för mig. Lutar väl åt att jag stannar hemma

  • tobhed

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 14:04

    Nu har de uppdaterat med “No doctor declaration needed! You can get one onsite.”

  • basse

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 10:08

    Är det bra med vind den tiden där nere?? Skall ju vara bra freestyleställe också har jag förstått. Kul med ett sådant jätteevent!

  • getwet

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 15:04

    Tramontane börjar blåsa på våren.

  • faster

    Medlem
    27 januari, 2007 vid 10:56

    Ang. ansvarsförsäkringar har jag kollat på svenskseglin.se http://www.svensksegling.se/t2.asp?p=107111
    http://www.svensksegling.se/t2.asp?p=86725

    Som jag tolkar det är det föreningen som har en ansvarsförsäkring när den har tävling i Sverige. Däremot om du tävlar på internationella tävlingar så måste du betala 450 kr för ett intyg om du ska gällas av en ansvarsförsäkring. Men kolla din hemförsäkring ofta ingår det något liknande.

  • faster

    Medlem
    6 februari, 2007 vid 21:23

    Det är vi som åker ner till Naish Speed Party. Get Wet, Faster, Mac Ts, Sandro, Hellboy.

  • tbsurf

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 10:55

    @faster 363893 wrote:

    Det är vi som åker ner till Naish Speed Party. Get Wet, Faster, Mac Ts, Sandro, Hellboy.

    tufft att boka så långt i förväg
    men jag kommer kanske ner om prognosen ser bra ut

  • faster

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 13:29

    Gäller att vara ute i god tid så man hinner med att förbereda sig inför jetlagen.
    Det finns så mkt annat här i livet än bara windsurfing.

  • getwet

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 16:22

    @tbsurf 363969 wrote:

    tufft att boka så långt i förväg
    men jag kommer kanske ner om prognosen ser bra ut

    Tramontane är precis som Mistral väldigt svår att förutsäga via en prognos, det är inga lågtrycksvindar som går att prognosera med stor tillförlitlighet.

    Det går att se om förutsättningarna finns eller inte men djävligt svårt att ställa en prognos på.

  • dr-masse

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 16:27

    Nu kommer några farliga rader, men jag skriver de ändå för att kanske locka tb att boka resan nu med er andra speednissar… 🙂

    Vi talar om en av mycket få stora tävlingar i världen som aldrig ställts in… De har kört varje april där nere sedan minst 20 år tillbaka (kommer inte ihåg vad det hette före “Mondial du Vent”, men va fasen). Vindstatistiken i den delen av Frankrike är helt grym i april, kanske bäst i världen vid den tiden på året…

    http://www.mondial-du-vent.com/fr/historique.asp

    Boka På!

  • callep

    Medlem
    9 februari, 2007 vid 09:12

    Hur kommer man dit och bor man?? ser ut att vara ett grymt ställe!!

  • jester

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 09:14

    28 anmälda? Och bara Robban som e svensk? Kolla här:

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=3557

  • faster

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 09:39

    @callep 364286 wrote:

    Hur kommer man dit och bor man?? ser ut att vara ett grymt ställe!!

    Camping ingår i anmälningsavgiften, hur du kommer dit är valfritt men bil eller flyg är nog dom enda alternativ som finns.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Leucate april 07-anmälning senast 30/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.