Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Leveranstider…

  • Leveranstider…

    Publicerad av jester på 30 maj, 2005 vid 21:04

    Hejs!

    Funderar lite över om det helt enkelt är så att jag har otur, eller om branschen är såpass liten att detta är något vi måste leva med?

    Jag snackar om utlovade leveranstider på prylar. Som återfallssurfare beställde jag en bräda o 2 segel för 2 år sedan på Surfcompaniet. Kom grejerna vid utlovad tidpunkt? Nix!
    Beställde ett segel (ej lagerfört, iofs) på SP. Skulle ta en vecka. Gjorde det det? Nooooway!
    Var inne på Udéns för 2 veckor sedan. Beställde en fena, och det skulle ta en vecka. Har jag fått nån fena? Näpp
    Är detta isolerade händelser? Eller bara något vi får så ut med, för att Sverige är en för liten marknad, helt enkelt?

    Som en tvättäkta prylnörd är detta ett svårartat problem… wink.gif

    Detta är absolut ingen kritik till dom inblandade affärerna, dom gör så gott dom kan…

    jester svarade 18 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surferboy

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 06:40

    Select-fenorna är påväg men de har tagit längre tid än utlovat.

    Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports

  • oscar

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 06:58

    Jag är så jävla less på surfbranschen!!!!!!!!!

    Har nog aldrig fått saker inom utlovad tid me det är inte de svenska butikernas fel utan felet ligger på fabriksnivå. Alla butiker jag varit i kontakt med ska ha en eloge för att försöka lösa problemen.

    Exempel:

    Beställde en linje North för flera år sedan, tog över två månader innan jag fick alla segel som levererades i omgångar (via bil av Hans Wallén, det är service!).

    Mistral Twister i februari -02, brädan kom i slutet av maj. Året innan en Seatrend Formula i April, brädan kom i slutet av juli då hälften av tävlingarna var körda.

    I år beställdes 3 st syncro, fabriken skickade en lista över vilka brädor som skulle levereras men sedan kom inte dessa brädor i containern. Detta innebar en försening på 2 månader. Bytte märke…

    Detta är ett fåtal exempel och allt beror på fabriker som inte levererar i tid. Butikerna har som sagt uppträtt klanderfritt och de vet nog inte mer en nån annan om leverans tider tyvärr.

  • lars_k

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 07:25

    Lovar butikerna för mycket? De kanske borde upplysa kunderna att det KAN ta tid.
    Jag har också fått vänta länge, men brukar beställa i början på våren så kommer det fram i lagom tid. Att vänta på grejer mitt i säs är inte kul…

  • johan

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 11:39

    Jag beställde min Naish i januari med en leveranstid på 3 mån (aprill)
    Jag har fortfanande ingen bräda confused.gif

    Johan

  • frippe75

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 12:11

    Jag beställde en 3.7:a North Superstar ifrån Keppler.de i slutet på förra veckan… Idag knackade UPS glatt på dörren och affären var avslutad…. 5 dagar max….

    Toppen!

  • adde

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 12:54

    Det är lite skillnad på att köpa ett segel som ligger i en shop i Tyskland och skicka hit med DHL och på att bygga en bräda i thailand – två månader från beställning till möjlig leverans FRÅN fabrik (detta kan göras 6-8 ggr per år, dvs det är inte bara att maila en beställning när som helst) – och sen skicka hit den i en container på en båt…

    Först skall den alltså byggas klart i tid, levereras till rätt fraktbolag och sen åka båt.

    Detta gäller de företag som inte jobbar med ett Europalager, då tar det samma tid att få dit grejerna – och sen tar det ca en vecka att beställa dem till butik i sverige.

    /adde

  • jester

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 13:06

    Svar till:


    Select-fenorna är påväg men de har tagit längre tid än utlovat.

    Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports

    [/ QUOTE ]
    Najs! Har ju tröttnat på dom sunkiga fenorna till min Hypersonic…

    Förstår att man säkert kan få grejer från Keppler i tid, då dom säkert har råd att ha större lager än de svenska shopparna. Och just pga att dom är större kunder får dom oxå kanske förtur vid beställning från grossist/fabrik?
    Att sedan vissa har problem med trasiga grejer vid leverans från egna beställningar utomlands är ju ännu värre än att vänta ett par veckor extra. Dom problemen slipper man ju om man permierar svenska affärer (vilket jag gärna gör)

  • jester

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 08:35

    3.5 vecka. Fortfarande inga fenor… Tröttsamt, helt klart. Nästan så jag börjar fundera på att beställa från tyskarna i framtiden…

  • boman

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 09:01

    Svar till:


    Svar till:


    Select-fenorna är påväg men de har tagit längre tid än utlovat.

    Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports

    [/ QUOTE ]
    Najs! Har ju tröttnat på dom sunkiga fenorna till min Hypersonic…

    [/ QUOTE ]

    Är det första årgången på hyper fenor du har så förstår jag att du tycker dom är sunkiga, Dom som följde med från-04 -05 är ju grymma fenor.
    Kan annars rekomendera Curtis SR-6b 34 cm pb CNC från vindsurfing.se, köpte just en 36cm och den är gryyymm!

  • jester

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 09:31

    Svar till:


    3.5 vecka. Fortfarande inga fenor… Tröttsamt, helt klart. Nästan så jag börjar fundera på att beställa från tyskarna i framtiden…

    [/ QUOTE ]

    En timme senare ringde dom. Nu har fenan kommit!

    Gött!

  • jester

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 11:08

    Svar till:


    Är det första årgången på hyper fenor du har så förstår jag att du tycker dom är sunkiga, Dom som följde med från-04 -05 är ju grymma fenor.
    Kan annars rekomendera Curtis SR-6b 34 cm pb CNC från vindsurfing.se, köpte just en 36cm och den är gryyymm!

    [/ QUOTE ]

    Jupp, jag har en 03:a. Har beställt en Select Lightning L på 43 cm. Skall bli spännande o se hur det blir. Kör mest 8.5 och ibland 7.5 på brädan nu för tiden, så 34 cm behöver jag inte.

    Men det skall bli oerhört spännande o se hur brädan blir, för nuvarande fenor känns j-vligt tröga. Känns helt klart som om fenan begränsar vad brädan kan göra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Leveranstider…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.