Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lf Super Deluxe Copper Surf Board

  • Lf Super Deluxe Copper Surf Board

    Publicerad av matthias på 28 januari, 2009 vid 14:13

    Första riktiga bilden jag ser på denna godbit. Handshapad av Pat himself, kommer med en helt sjuk kopparlack, valfri fenuppsättning och med en snäll prislapp på ca 12000kr Synd att inte ens jag kan få tag på den än.

    gadget svarade 15 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • sourra

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 14:19

    Vad skiljer den från de övriga Rawson-brädorna bortsett från den avsevärt högre strandraggarfaktorn. Prestanda/egenskaper alltså.

  • nic

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 14:28
    Matthias;527737 wrote:
    Första riktiga bilden jag ser på denna godbit. Handshapad av Pat himself, kommer med en helt sjuk kopparlack, valfri fenuppsättning och med en snäll prislapp på ca 12000kr Synd att inte ens jag kan få tag på den än.

    Haha, om inte den är lika hård som den ser ut så är 12000 ganska mycke för något som inte sällan håller några sessions innan första dingen. Surfbrädor borde säljas i praslig cellofan å 10-pack som bic-rakhyvlarna.

    nic

  • milkman

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 14:29

    BIC tillverkar surfbrädor. undrar ifall dom gjort samma analys??

  • nic

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 15:30
    Milkman;527740 wrote:
    BIC tillverkar surfbrädor. undrar ifall dom gjort samma analys??

    hm… Nu när du säger det så var jag på väg att köpa en sådan för 8 år sedan. Det blev en Naish Skypirate istället. Tur det kanske för ryktet gick att bicen knappt gick att kita med.

    Kanske finns nån som inte varit med från början som undrar hur Skypiraten såg ut så skickar med en bild från den tiden. Så gammal att Tarifa beach liknar en ödestrand trots högsäsong men brädan är ju bara gul istället för kopparröd.

    nic

  • hildingdude

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 15:35

    vi har en bic hemma, den e nice!!

  • yann

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 16:11

    TopHat körde ju med en 6’2″ BIC Fish i förra numret av Kiteworld. Den är lite tung kanske men lär ju palla det mesta iaf. Tror Arild körde en också för länge sen.

    Om det verkligen är koppar så är ju 12 000 säkert ganska billigt 😀

    Edit:Fel av mig, det var en NSP.

  • haze

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 18:10

    Jag har ett gäng BIC brädor!! Dinga säkra grejor det där 😉

  • kvabbso

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 18:58
    Yann;527754 wrote:
    TopHat körde ju med en 6’2″ BIC Fish i förra numret av Kiteworld. Den är lite tung kanske men lär ju palla det mesta iaf. Tror Arild körde en också för länge sen.

    Om det verkligen är koppar så är ju 12 000 säkert ganska billigt 😀

    fast flytförmågan då?e de solidkoppar sjunker den nog:confused2:

  • nic

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 22:21
    Yann;527754 wrote:
    TopHat körde ju med en 6’2″ BIC Fish i förra numret av Kiteworld. Den är lite tung kanske men lär ju palla det mesta iaf….

    Jo, jag tror att till skillnad från rakhyvlarna så har nog bicbrädan utvecklats lite sen dess.

  • roland

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 00:18

    Den var väll målad med koppar färg inte jord av koppar!!

  • neven

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 07:59

    Bara P.I.M.P faktorn är värd några tusen!

    Skulle vara kul att höra från någon som kört den. Mauricio håller i den på lite reklambilder har jag sett.

  • skotten

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 14:13

    hahaha I learned to waveride on a BIC lol man, those were the days… totally impossible to ding

  • gadget

    Medlem
    30 januari, 2009 vid 07:26

    what happened? did you forget later? 😀

  • gadget

    Medlem
    30 januari, 2009 vid 07:28
    skotten;527893 wrote:
    hahaha I learned to waveride on a BIC lol man, those were the days… totally impossible to ding

    what happened? did you forget later? 😀 (surfer love irony, aight…)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lf Super Deluxe Copper Surf Board

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.