Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lidingö Sticklinge tors, skippa långresorna

  • Lidingö Sticklinge tors, skippa långresorna

    Publicerad av rosen på 3 juni, 2009 vid 19:21

    tja, vi var 4-5st runt Sticklinge på Lidingö idag. Dvs vinden rakt in på nord och funka fint på NV också. Ganska mkt vatten så måste varit bättre än Näsby park, men aldrig varit där.

    jag gick i från kräftvägen och det funka, men de andra misstänker jag gick i från Uddvägen. Liten riggyta och litet grund utanför min launch, men vattnet var vitt och orka inte leta bättre. Det var lite byigt och pendla upp och ner pga molnen och regnstänk men fanns många timmar att få där.

    kommer nog köra där imorgon också, orkar inte köra flera mil (spec som jag glömde en vital grej och fan vad jag hade svurit om jag varit på fituna t.ex)
    Skönt att låta grejerna ligga riggade och hämta på 20min.

    ring om ni e sugna, drar nog dit på fm

    rosen – 070 3673470

    rosen svarade 14 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • broderisak

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 19:32

    Vilka storlekar körde ni?
    Vi var 5st som körde i Näsby Park idag. Det var helt ok ,och för mig var det första gången där och det var inte den sista. Vinden var ungefär som ni verkar haft det.

  • rosen

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 20:16

    det är ganska mkt vatten ner mot lidingö så borde väl vara bättre vind och hörde av en som körde näsa att vridet pajja en del.

    jag körde 6.5 med ömsom vin(d) ömsom vatten mellan 14-17.30ca.
    då är jag 190cm, 95kg tung och hade inte velat ha större. i vindhålen plana man ändå inte.

    De andra vet jag inte riktigt, men runt 6.0-6.5 antar jag, såg inte så stort ut.

    du inser kanske att jag försöker ragga folk till Lidingö för det är så nära och funka helt ok. 😉

  • rosen

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 13:11

    funka fint i förmiddags med, körde 10-12 och sen var fingrarna för frusna (handskar ger mig kramp direkt) så åkte och käka lunch. Efter var det nog 7.5, men orkade inte rigga om utan packa ihop istället.

    Klart mer NV och faktist ganska jämn vind första timmen.

  • nachoman

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 14:04

    Var och kollade Näsby igår fm, men det var inte mycket till drag där. Drog vidare ut mot Vaxholm, Resarö och stannade tillslut på Trälhavet där det var finfint drag i 5,7 och senare på em bytte jag till 5.0 med bra fjutt. Funderar på att dra ut ikväll också om inte regnet punkar all vind. Då kanske Lidingö är ett alternativ.

  • rosen

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 15:22

    Det är så nära för mig iaf att man riskar inte spec mkt tid om det skulle blåsa för lite.

    Vet inte var de andra klev i, men EN bra parkeringsplats på krabbvägen och sen kliva i till höger om bryggan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lidingö Sticklinge tors, skippa långresorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.