Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Äntligen Torö: Frippes

  • Life of Fredde: Äntligen Torö: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 5 oktober, 2013 vid 19:40

    En bomkörning till Torö var årets facit fram till idag. Jag kom ner til Stenstranden ca 10:30 och möttes av rak onshorevind och någon sorts tjej-SUP läger med tält och en bil från Surfers på parkeringen. Några få vindsurfare försökte tappert göra något av vågorna trots den obefintliga vinkeln och tjejerna stod på stranden och huttrade. Jag valde att gå ner til Kärringviken istället.
    Det såg ut att blåsa rätt bra ute i sundet men jag valde ändå att gå ut med 5.7 först. Det funkade men blev lite väl mycket blasting freeride över det hela och jag kände snabbt att vinden räckte för 5.0 så efter 10 minuter gick jag in och riggade om. 5.0 var perfekt för mig så efter några vändors uppvärmning började jag kryssa upp mot Stenstranden för att nosa lite på vågorna där. På vägen upp fick jag två gånger om erfara att vattenståndet var väldigt lågt. Första gången ca 75 meter utanför ön mittemot Kärringviken där jag touchade en sten med fenan. Andra gången var mellan udden på Stenstranden och skäret mittemot där jag helt plötsligt stod med brädan på en stor sten. Bräda och fenor klarade sig med lite repor och jag kom ut bland vågorna vid Stenstranden. Det var bara några graders vinkel från rak onshore så jag vågade mig aldrig in vid allmänningen men jag tog några vågor backside ute vid udden och fick i alla fall känna lite på Stenstrandens magi.
    Det blev ca en timme på vattnet och sedan en snabblunch inne Kärringviken följt av en timmes surf till i viken. Det var förvånansvärt små vågor i Kärringviken tycker jag men 2,5 timmars vindsurfing med 5.0 en höstdag på Torö känns alltid fantastiskt bra så jag lämnade stranden väldigt nöjd med dagen.

    ___________________________________________________
    http://life-of-frippe.blogspot.com

    Mer…

    _frippe_ svarade 10 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Äntligen Torö: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.