Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Back in Pozo: Frippes

  • Life of Fredde: Back in Pozo: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 15 augusti, 2016 vid 23:18

    Vi landade vid halvtvåtiden och åkte först till hotellet i Bahia Feliz och dumpade lite saker innan vi vände tillbaka till Pozo.
    En snabb macka på haket bredvid Pozowinds och sedan var det dags för riggning. Det är en utmaning i sig på Pozos asfaltsparkering när det blåser uppåt 20 m/s. Det slutade med att min nya Starboard Quad blåste in i en mur och dingades redan innan den fick blötas ner för första gången. Men det var inget som lite snabbhärdande UV-epoxy inte kunde fixa och till slut var jag ute på vattnet med 4.0.
    Den vanligaste segelstorleken var nog 3.7 och det kördes ända ner till 3.3 så det var bra drag. Och jag som inte kört vågor sen 2014 fick kämpa lite i början för att ha kontroll på prylarna. En positiv överraskning var dock den nya brädan. Den var livligare kant till kant än min gamla Goya Quad och väldigt mjuk och lite “slashig” i svängarna jämfört med Goyan som hade ett väldigt bett och en mer planterad känsla. Och den funkade väldigt bra även med överriggad 4.0 för mig. En riktigt guldbräda kändes det som.
    Det blev totalt en timme på vattnet, mest inkörning och vänja sig vid förhållandena, men kul var det att mötas av en klassisk Pozodag direkt.

    Mer…

    _frippe_ svarade 7 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Back in Pozo: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.