Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Byigt i Närlunda: Frippes

  • Life of Fredde: Byigt i Närlunda: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 27 september, 2014 vid 21:40

    Min vågbräda gick sönder i Pozo i somras och jag har inte hunnit laga den ännu så trots att prognosen för Torö såg bra ut blev det Närlunda idag. Jag kom dit vid tolvtiden, och då var parkeringen full och många ute på vattnet. Det verkade köras allt från ca 5.0 till 7.0 och det speglade nog vinden rätt bra, det var byigt. Byarna var dock ganska långa, mer som att vinden föll bort ibland för att sedan dra på i några minuter igen. Troligen åtminstone delvis pga att riktningen inte var helt perfekt för Närlunda, det var nog lite för mycket nord i den.

    Det blev i alla fall totalt nästan en och en halv timme på vattnet med 5.7 och 110 liters Firemove. Det var första gången jag körde den med något annat än 7.1. Jag flyttade in framstropparna ett steg för att få lite mer upprätt stance vilket passar vågseglet bättre. Jag körde med en 30 cm MFC Freewave fena vilket kändes som rätt storlek för seglet.

    DSC_0182.jpg

    DSC_0183.jpg

    DSC_0214.jpg

    DSC_0215.jpg

    DSC_0220.jpg

    DSC_0228.jpg

    DSC_0234.jpg

    DSC_0236.jpg

    DSC_0241.jpg

    DSC_0246.jpg

    DSC_0253.jpg

    DSC_0260.jpg

    DSC_0270.jpg

    DSC_0175.jpg

    DSC_0197.jpg

    Mer…

    _frippe_ svarade 9 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Byigt i Närlunda: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.