Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Down the line Cabo Verde: Frippes

  • Life of Fredde: Down the line Cabo Verde: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 4 januari, 2014 vid 22:50

    Vi var nere vid Angulocentret klockan nio idag igen även om vi visste att vindprognosen var sämre. Det såg inte lovande ut på vattnet heller men det var surfbart med stora segel, eller som dom sa på centret; it is slalom day today. Inte riktigt vad BG och jag flygit sju timmar för… Vi frågade både Josh och andra på centret hur det var uppe på västkusten men ingen av dem rekommenderade att åka dit.
    Vi bet i det sura äpplet och plockade ut lite större brädor och 6.3/6.9 och bytte om. Innan vi gick ut pratade vi med Friedhem, en äldre kort satt tysk som hade plockat ut vågprylar fast besluten om att ge sig upp på västkusten i jakt på vågor. Skulle han göra det tänkte inte BG och jag vara sämre så vi krängde av oss våtdräkterna, bytte brädor till Chango 93 samt 101 och ett Gun 5.7 samt ett Point7 Sado 5.9 och väntade på nästa taxi (= pickup här nere).
    Vi kom fram till Canoa vid elvatiden och det såg riktigt trevligt ut. Vind kring 9-10 m/s, cross off och vågor på 1-2 meter. Vi insåg direkt att detta troligen var vår enda chans att få riktig vågridning på denna resa och riggade med stora förhoppningar och gav oss ut.
    Jag hade lite dåligt stäm första 40-minuters vändan men sen släppte det och jag hittade rätt i var man skulle kliva på vågen och hur den skulle tajmas. Det var som sagt inte så stort men med cross off och fina linjer dög de 1-2 meter höga brytande vågorna väl för att ge stora leenden på våra läppar.
    Totalt loggade vi ca tre timmar på vattnet och över fem timmar på den öde stranden i Canoa. Under den tiden hann vi båda plocka mängder med vågor där vi som mest klämde ut 5-6 bottensvängar på de bästa. Sjukt nöjda med dagen riggade vi ner och lastade upp grejorna på den väntande pick-upen vid fyratiden och åkte tillbaka till Angulocentret och dissekerade dagen över en kall öl med havsutsikt!
    Bild1: Random tysk på en för dagen mindre våg.
    Bild2: Taxi
    Bild3: Kontorshänderna får betala för 6 timmar vindsurfing på två dagar.
    Bild4: En vy från en kall öl på Angulocentret.

    ___________________________________________________
    http://life-of-frippe.blogspot.com

    Mer…

    _frippe_ svarade 10 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Down the line Cabo Verde: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.