Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: En händelserik dag: Frippes

  • Life of Fredde: En händelserik dag: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 6 augusti, 2014 vid 22:50

    Så var det äntligen dags för årets andra surfresa. Gran Canaria och Pozo var målet och enligt plan skulle jag bli upphämtad hemma 05:45 för transport till Arlanda. Klockan sex messar min skjuts och ursäktar sig för att han är lite sen. En kvart senare får vi äntligen telefonkontakt och jag inser att han fortfarande har 20 minuter kvar till mig. Det börjar bli lite tight och jag beslutar mig för att slänga in packningen i min bil och sticka direkt istället. Parkerade på korttidsparkeringen, sprang in och checkade in och ut igen för att köra bilen till långtidsparkeringen. 45 minuter innan avgång sitter vi alla på ett fik vid gaten och pustar ut.
    Flygresan ner var inget att skriva hem om och packningen kom fram som den skulle. Vi hade inte heller några problem att kvittera ut den förbokade hyrbilen så nu var det snart dags att blöta ner brädan i Atlanten. Men vad är det där, en röd lampa på instrumentpanelen. Oljan? STOP i röd text blinkar… Ähhh vi tar oss nog ner till Pozo… nej, bilen stannar… Den startade igen med ilsket blinkande lampor på displayen. Ett telefonsamtal och en timme senare hade vi en utbytesbil på plats och vi kunde rulla den sista kilometern ner till Pozo.
    Där möttes vi av ett Pozo som vi känner igen det. Alltså ordentligt med vind och många seglare ute. Dom verkade köra 3.5-3.7 och jag valde att gå ut med 4.0. Första vändan ut kändes det som att jag borde valt 3.6 men efter några vändor insåg jag att det var väldigt byigt och 4.0 var nog rätt val. Första halvtimmen gick åt till att vänja sig vid förhållandena men sen började man bli varm i kläderna. Den byiga vinden gjorde dock att jag inte fick fart mot vågorna så det blev inte många hopp. I ärlighetens namn blev det inte många vågor heller men jag fick i alla fall en ok sväng. Efter en timme på vattnet la vi ner och laddade för morgondagen istället.
    Strax efter åtta var vi incheckade på hotellet och kunde korka upp den första ölen på vår terrass. Där sitter vi 15 meter från havet och njuter av första dagens surf.

    Mer…

    _frippe_ svarade 9 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: En händelserik dag: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.