Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Kap Verde, dag två: Frippes

  • Life of Fredde: Kap Verde, dag två: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 3 januari, 2014 vid 19:30

    Igår insåg vi att brädorna på Angulo Centret är en bristvara så idag var vi nere när dom öppnade kl nio. Josh mötte upp och efter en kort diskussion kvitterade jag ut en 6.3a Gun Torro och en Angulo Chango 109. Vi körde lite över en och en halv timme på förmiddagen, mest i freeride förhållanden men jag var uppe och kikade vid udden Ponta Leme i jakt på vågor. Vi hade högvatten på förmiddagen och det verkar som Ponta Leme inte ger så mycket vågor då.
    Efter en lunch och lite vila stack vi ut igen vid halv två, denna gång närmre lågvatten och vi siktade upp mot Ponta Leme. Tyvärr hade vinden droppat lite så det blev en del guppande men vi fick i alla fall lite små vågor uppe vid udden och både Benny och jag klämde in någon frontsidesväng innan vi gav upp efter ca en timme.
    Kap Verde har än så länge inte riktigt visat sin rätta sida och vi vet att vi borde ta en tur upp på västkusten får att få riktig vågridning. Tyvärr verkar dock inte vindrapporten riktigt vara med oss då vinden ska droppa mer och mer under veckan för att komma tillbaka igen på torsdag när vi åker hem. Men prognoser har ju varit fel förut…

    ___________________________________________________
    http://life-of-frippe.blogspot.com

    Mer…

    _frippe_ svarade 10 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Kap Verde, dag två: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.